Biuletyn 09-10/18 - Biuletyn

Dołącz do IBS i zacznij korzystać

XIV FORUM IPBBS już w ten piątek. To jedyne takie wydarzenie w Polsce. Spotkanie najważniejszych osób w branży papierniczo-biurowo-szkolnej. Wymiana opinii, doświadczeń oraz nowe pomysły i idee są niezwykle cenne i pomocne w biznesie. Mamy nadzieję, że zobaczymy się z Państwem i osobiście porozmawiamy o trendach rynkowych oraz możliwych inicjatywach, które IPBBS może przeprowadzić, aby pomóc Państwu rozwijać biznes i osiągać sukcesy. Serdecznie zapraszamy.

Szczegóły Paper Show 2019

Belgijskie stowarzyszenie handlu artykułami biurowymi Bosta ogłosiło szczegóły dotyczące Paper Show 2019.

czytaj więcej


Omnichannel na całego

Strategia omnichannel to nie jest już tylko słowo wytrych, lecz punkt obowiązkowy w strategii handlowej producentów i przedsiębiorstw handlu detalicznego. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: konsumenci oczekują możliwości wyboru najwygodniejszego kanału, a w razie konieczności nawet zmiany kanału podczas procesu zakupu. W ten sposób tworzą koncept omnichannel.

czytaj więcej


Rekrutacja specjalistów wyzwaniem dla 40% firm

Najczęściej wskazywanym celem, na którym planują skoncentrować się przedsiębiorcy w ciągu najbliższych 12 miesięcy jest utrzymaniu pracowników (57% wskazań). Co druga prywatna firma zamierza rekrutować nowych oraz wzmocnić inicjatywy nakierowane na zaangażowanie obecnych pracowników. Czynnik ludzki jest nadal najtrudniejszym obszarem zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji. Firmy zmagają się z rosnącym zjawiskiem niekontrolowanych odejść pracowników fizycznych/produkcyjnych.

czytaj więcej


Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży, jak również korzystanie z nowoczesnych technologii.

czytaj więcej


Jedna trzecia Polaków znacznie wcześniej planuje zakupy związane ze świętami Bożego Narodzenia

Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. Odsetek ten wzrasta do blisko 40 proc. w przypadku kupowania konkretnych prezentów pod choinkę.

czytaj więcej


Zaproszenie - Spotkanie biznesowe: 10 zasad skutecznej i bezpiecznej sukcesji

Wraz z Miastem Poznań i Grant Thornton serdecznie zapraszają na warsztat poświęcony 10 kluczowym krokom niezbędnym do przeprowadzania w firmie skutecznej sukcesji. Spotkanie odbędzie się 25 października w Poznaniu i poprowadzą je eksperci z firmy Grant Thornton.

czytaj więcej


Polski sektor poligraficzny liderem w CEE z produkcją sprzedaną na poziomie 15,4 mld zł w 2017 r.

Produkcja sprzedana całego sektora poligraficznego w 2017 r. w Polsce wyniosła 15,4 mld zł, a wg prognoz w 2018 r. wzrośnie o 4,4% osiągając poziom 16,1 mld zł. Ważną rolę w utrzymaniu wzrostowej tendencji sektora poligraficznego niezmiennie odgrywa eksport na rynki zagraniczne – blisko 60% respondentów sprzedaje swoje produkty za granicę. Badanie przeprowadzone wśród przedsiębiorstw poligraficznych wskazuje, że firmy nieco mniej optymistycznie oceniają koniunkturę na rynku, niż w 2016 r.

czytaj więcej


Jak kupujemy w internecie AD 2018?

W e-handlu coraz ważniejsza wygoda 85 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Zmieniają się decydujące czynniki wyboru sklepu internetowego. Choć wciąż najbardziej liczy się cena, to jej znaczenie – w ciągu dwóch lat – zmalało aż o 10 punktów proc. Częściej zwracamy uwagę na wygodę realizacji zakupu, w tym duży wybór metod płatności - wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie”.

czytaj więcej


Co dalej z pracą tymczasową?

Z danych Polskiego Forum HR wynika, że w drugim kwartale br. liczba pracowników tymczasowych zmniejszyła się o 18%. Nasuwa się pytanie co będzie dalej z pracą tymczasową? Kończące się limity 18-miesięcznego zatrudnienia u jednego pracodawcy użytkownika, które upływają z końcem listopada, to tylko jeden i wcale nie najważniejszy powód rosnącej niepewności.

czytaj więcej


Trend Bullet Journaling przekłada się na wzrosty w sprzedaży notesów i art. piśmiennych

Moda na kolorowanki dla dorosłych, czy tworzenie glutów (slime) dominowały w ostatnich latach w sektorze artykułów biurowych w USA. Dziś to bullet journaling jest najgorętszym trendem, który pomaga zwiększyć sprzedaż artykułów papierniczych, w tym notesów i art. piśmiennych. Tak wynika z najnowszego raportu, opublikowanego przez pracownię badawczą NPD. Nie ma wątpliwości, iż mocny wpływ i wspieranie mody na bullet journaling ma rozgłos w mediach społecznościowych. Tylko na samym Insatgramie można znaleźć ponad 2 miliony postów z hashtagiem “#bulletjournal”. Wg pracowni gros zakupów dokonywanych jest online, z czego 2/3 przez kobiety.

czytaj więcej


KONTAKT

Izba Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej

ul. Działdowska 11 lok 4
01-148 Warszawa

+48 22 401 13 22

+48 22 401 23 22