Biuletyn 2/17
Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury nowego biuletynu IPBBS. Zebraliśmy w nim najciekawsze naszym zdaniem wiadomości z rynku i branży, także kalendarium nadchodzących wydarzeń.Ten biuletyn to wstęp do nowego rozdziału w historii Izby – planujemy szereg inicjatyw, które mają szansę zintegrować branżę i wesprzeć jej członków w codziennej praktyce biznesowej. Niektóre działania już zapowiadamy, inne przedstawimy w najbliższym czasie. Cały czas zachęcamy do kontaktu z nami, czekamy na Wasze głosy, uwagi i pomysły – razem zdziałamy więcej!
ZMIANY W PARTNER 21
Odszedł Robert Lewandowski, pierwszy prezes spoza grona właścicieli firm partnerskich.. W trakcie jego kadencji stworzony został oddział warszawski i rozbudowano linię produktów własnej marki – IDEST. W chwili obecnej funkcję prezesa pełni Włodzimierz Andree z Poznania (Partner 21 Rodan).
ZAKAZU HANDLU W NIEDZIELĘ: TRWAJĄ KONSULTACJE
Zamiast zakazu handlu w niedziele, bardziej racjonalne byłyby rozwiązania dotyczące zgody pracownika na podjęcie zatrudnienia za większą płacę – uważa przewodnicząca Rady Dialogu Społecznego Henryka Bochniarz.
81 PROC. E-KONSUMENTÓW ROBI ZAKUPY W NIEDZIELE
Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że Polacy nie chcą ograniczenia handlu w internecie. Za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu handlu w niedziele jest 57 proc. badanych, 33 proc. nie ma zdania.
LAUREACI EOPA 2017
Jury nagrodziło najciekawsze i najbardziej innowacyjne jego zdaniem, produkty biurowe. W kategorii „Biznesowy produkt roku” prym wiedli liderzy branży: Epson, Fellowes, Newell i Pilot.
Lista laureatów: https://www.opi.net/tag/eopa-2017/
XIII Forum IPBBS
Trwają prace nad tegoroczną edycją, ramowym tematem Forum będzie „Strategia Przyszłości”. Zachęcamy naszych członków oraz sympatyków do dyskusji i zgłaszania swoich pomysłów dt. merytorycznej zawartości Forum: forum@ipbbs.org.pl
GRUPY ZAKUPOWE: modele i perspektywy
Typową cechą naszych krajowych grup zakupowych i hurtowni jest rozwój organiczny bez tworzenia specjalnych modeli działania i strategii. W zasadzie zmiany w grupach dotyczą jedynie działań poszczególnych członków, a działania wspólne ograniczone są do niezbędnego minimum. Czy może być lepiej?
Przede wszystkim, brak jest inicjatyw, które uwolniłyby potencjał sprzedażowy członków, dzięki udostępnieniu narzędzi i konkretnej pomocy operacyjnej. Takie narzędzia mają na celu zmienić strukturę czasu pracy biuroserwisów maksymalizując procent czasu przeznaczonego do bezpośrednich działań z klientem. Przeszkodą są obawy, że działania centralne pozbawią członków samodzielności i ostatecznie przekształcą ich w agentów. Centralizację mogą blokować też firmy większe w obawie, że ich kawałek tortu może się skurczyć. W rezultacie duże podmioty sobie dobrze radzą, ale nie mają motywacji do dalszego rozwoju, natomiast mniejsi gracze walczą o przetrwanie. Dlatego warto przyjrzeć się innym rynkom – jak robią to inni. Nie jest jednak łatwo osiągnąć sukces. Mamy przykłady szeregu takich inicjatyw w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Już w kolejnym biuletynie prezentacja najciekawszych grup zakupowych.
100-lecie Fellowes: historia i wartości
Ikona branży obchodzi 100-ten urodziny, warto więc przy okazji, przyjrzeć się bliżej tej firmie, a także poznać jej historię i założycieli oraz rynkową ewolucję.
Cały materiał z OPI (link do wersji PDF)
Ekosystem jako strategiczny balast
Bogate w zasoby, uznane firmy przegrywają walkę z młodymi rozwijającymi się przedsiębiorstwami, w miarę jak automatyzacja i cyfryzacja zmieniają gospodarkę. Tradycyjne sieci detaliczne, wydają się nie nadążać za duchem czasów. Co sprawia, że tak niewielu dużych graczy dominujących w XX wieku wyznacza kierunki rozwoju branż w dzisiejszym, napędzanym przez dane, świecie biznesu?
Klient nasz pan w nowym wydaniu
Od kilku lat intensywnie rozwijane jest nowe, strategiczne podejście dające szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej, zwane orientacją na klienta lub klientocentryzmem – pisze Kamil Kociszewski, strateg w Agencji Freebee.
KALENDARZ WYDARZEŃ
21 KWIECIEŃ 2017
Dyrektor Zarządzający P. Mosgrove – Nectere (UK): modele grup zakupowych i najciekawsze drogi do konsolidacji rynku
5 KWIECIEŃ 2017
Wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych w Europie Środkowej
http://shoppingcenterforum.com/
MAJ 2017
Prezentacja: platforma informacji produktowej i profesjonalny sklep internetowy w 2 tygodnie