Aktualności

Biuletyn 2/17

Szanowni Państwo, zapraszamy do lektury nowego biuletynu IPBBS. Zebraliśmy w nim najciekawsze naszym zdaniem wiadomości z rynku i branży, także kalendarium nadchodzących wydarzeń.Ten biuletyn to wstęp do nowego rozdziału w historii Izby – planujemy szereg inicjatyw, które mają szansę zintegrować branżę i wesprzeć jej członków w codziennej praktyce biznesowej. Niektóre działania już zapowiadamy, inne przedstawimy w najbliższym czasie. Cały czas zachęcamy do kontaktu z nami, czekamy na Wasze głosy, uwagi i pomysły – razem zdziałamy więcej!

ZMIANY W PARTNER 21

Odszedł Robert Lewandowski, pierwszy prezes spoza grona właścicieli firm partnerskich.. W trakcie jego kadencji stworzony został oddział warszawski i rozbudowano linię produktów własnej marki – IDEST. W chwili obecnej funkcję prezesa pełni Włodzimierz Andree z Poznania (Partner 21 Rodan).


ZAKAZU HANDLU W NIEDZIELĘ: TRWAJĄ KONSULTACJE

Zamiast zakazu handlu w niedziele, bardziej racjonalne byłyby rozwiązania dotyczące zgody pracownika na podjęcie zatrudnienia za większą płacę – uważa przewodnicząca Rady Dialogu Społecznego Henryka Bochniarz.

Czytaj więcej:


81 PROC. E-KONSUMENTÓW ROBI ZAKUPY W NIEDZIELE

Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że Polacy nie chcą ograniczenia handlu w internecie. Za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu handlu w niedziele jest 57 proc. badanych, 33 proc. nie ma zdania.

Czytaj więcej:


LAUREACI EOPA 2017

Jury nagrodziło najciekawsze i najbardziej innowacyjne jego zdaniem, produkty biurowe. W kategorii „Biznesowy produkt roku” prym wiedli liderzy branży: Epson, Fellowes, Newell i Pilot.

Lista laureatów: https://www.opi.net/tag/eopa-2017/


XIII Forum IPBBS

Trwają prace nad tegoroczną edycją, ramowym tematem Forum będzie „Strategia Przyszłości”. Zachęcamy naszych członków oraz sympatyków do dyskusji i zgłaszania swoich pomysłów dt. merytorycznej zawartości Forum: forum@ipbbs.org.pl

 


GRUPY ZAKUPOWE: modele i perspektywy

Typową cechą naszych krajowych grup zakupowych i hurtowni jest rozwój organiczny bez tworzenia specjalnych modeli działania i strategii. W zasadzie zmiany w grupach dotyczą jedynie działań poszczególnych członków, a działania wspólne ograniczone są do niezbędnego minimum. Czy może być lepiej?

Przede wszystkim, brak jest inicjatyw, które  uwolniłyby potencjał sprzedażowy członków, dzięki udostępnieniu narzędzi i konkretnej pomocy operacyjnej. Takie narzędzia mają na celu zmienić strukturę czasu pracy biuroserwisów maksymalizując procent  czasu przeznaczonego do bezpośrednich działań z klientem. Przeszkodą są obawy, że działania centralne pozbawią członków samodzielności i ostatecznie przekształcą ich w agentów. Centralizację mogą blokować też firmy większe w obawie, że ich kawałek tortu może się skurczyć. W rezultacie duże podmioty sobie dobrze radzą, ale nie mają motywacji do dalszego rozwoju, natomiast mniejsi gracze walczą o przetrwanie. Dlatego warto przyjrzeć się innym rynkom – jak robią to inni. Nie jest jednak łatwo osiągnąć sukces. Mamy przykłady szeregu takich inicjatyw w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Już w kolejnym biuletynie prezentacja najciekawszych grup zakupowych.


100-lecie Fellowes: historia i wartości

Ikona branży obchodzi 100-ten urodziny, warto więc przy okazji,  przyjrzeć się bliżej tej firmie, a także poznać jej historię i założycieli oraz rynkową ewolucję.

Cały materiał z OPI (link do wersji PDF)


Ekosystem jako strategiczny balast

Bogate w zasoby, uznane firmy przegrywają walkę z młodymi rozwijającymi się przedsiębiorstwami, w miarę jak automatyzacja i cyfryzacja zmieniają gospodarkę. Tradycyjne sieci detaliczne, wydają się nie nadążać za duchem czasów. Co sprawia, że tak niewielu dużych graczy dominujących w XX wieku wyznacza kierunki rozwoju branż w dzisiejszym, napędzanym przez dane, świecie biznesu?

Czytaj więcej:


Klient nasz pan w nowym wydaniu

Od kilku lat intensywnie rozwijane jest nowe, strategiczne podejście dające szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej, zwane orientacją na klienta lub klientocentryzmem – pisze Kamil Kociszewski, strateg w Agencji Freebee.

Czytaj więcej:


KALENDARZ WYDARZEŃ

21 KWIECIEŃ 2017

Dyrektor Zarządzający P. Mosgrove – Nectere (UK): modele grup zakupowych i najciekawsze drogi do konsolidacji rynku

5 KWIECIEŃ 2017

Wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych w Europie Środkowej

http://shoppingcenterforum.com/

MAJ  2017

Prezentacja: platforma informacji produktowej i profesjonalny sklep internetowy w 2 tygodnie

Udostępnij: