AktualnościArtykuły

Jak ewoluowała praca zdalna?

Ten ważny element postanowiła sprawdzić Office Depot, Inc oraz Office Max ( USA).

W ankiecie przeprowadzonej w marcu br. wśród 2 tys osób, które pracują głównie lub całkowicie zdalnie, zbadano, jak praca z domu ewoluowała w ciągu ostatnich kilku lat. Przed pandemią, gdy respondenci pracowali poza biurem, zgłaszali pracę w hotelu , domu przyjaciela lub członka rodziny (43 proc.) lub kawiarni (36 proc.).

Prawie jedna trzecia ankietowanych pracowała nawet z samochodu (28%), a inni pracowali łącząc to z wypoczynkiem na plaży (8%).

Ta mentalność mobilnego biura ustąpiła miejsca domowemu biuru. Obecnie większość respondentów pracuje głównie w dedykowanym biurze domowym (63%).

Badanie przeprowadzone dla Office Depot wykazało, że 55% osób, które niedawno się przeprowadziły, zrobiło to, przynajmniej częściowo, ponieważ potrzebowało lepszej przestrzeni do pracy w swoim home office.

Ponadto stworzenie udanej przestrzeni biurowej, która zachęca do produktywności, wymaga zarówno czasu, jak i pieniędzy. Przeciętny pracownik zdalny wydał około 1 700 USD z własnych pieniędzy na sprzęt lub narzędzia, aby wygodniej pracować w domu, a 30% twierdzi, że „przebudował” swoje miejsce pracy co najmniej trzy razy, odkąd po raz pierwszy zaczął pracować w domu.

Respondenci stwierdzili, że najbardziej niedocenianymi produktami zapewniającymi produktywne i przyjemne środowisko biura domowego są regulowane krzesło (24%), przestronne biurko ze schowkiem (22%), narzędzia organizacyjne ( plannery, organizery na biurko – 10%) oraz stojak na laptopa / pion (9%)

„Praca w domu ewoluowała od prowizorycznych przestrzeni roboczych wykorzystujących blaty i stołki barowe do bardziej przemyślanych konfiguracji biur domowych, które rywalizują nawet z najlepszymi powierzchniami biurowymi w firmie” – powiedział Kevin Moffitt, prezes Office Depot. „Ponieważ w pełni zdalne i hybrydowe modele pracy nabierają tempa, spodziewamy się, że ludzie będą nadal inwestować w optymalizację swoich biur domowych”.

Ta losowa ankieta typu double-opt-in przeprowadzona wśród 2000 pracowników zdalnych i hybrydowych, którzy pracują głównie z domu, została zlecona przez Office Depot między 20-23 marca 2023 r.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą OnePoll, której członkowie zespołu są członkami Towarzystwa Badań Rynkowych i są członkami American Association for Public Opinion Research (AAPOR) oraz European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR).

Szczegółowe dane; doroczne badanie Home Office Office Survey (officedepot.com)

https://www.officedepot.com/l/ideas-center/feel-inspired/2023-home-office-survey-results

Udostępnij: