Artykuły

Jak kupują Francuzi ?

W styczniu 2024 r. INSEE (Narodowy Instytut Statystyki i Studiów Ekonomicznych) opublikował badanie na temat zakupów online Francuzów po pandemii. INSEE zauważa, że w ciągu dziesięciu lat odsetek osób regularnie kupujących online wzrósł z 40 proc. do 60 proc., przy czym przyspieszył podczas lockdownów: +3,5 punktu rocznie w latach 2019-2021, w porównaniu z +2,1 punktu w latach 2013-2019. Jednak wraz z ponownym otwarciem sklepów stacjonarnych trend ten się ustabilizował. INSEE zauważa również, że korzystanie z handlu elektronicznego różni się w zależności od kategorii społecznych. Kadra kierownicza i specjaliści średniego szczebla pozostają głównymi nabywcami online, podczas gdy pracownicy umysłowi i fizyczni znacznie zwiększyli swoje zakupy online. Jeśli chodzi o produkty kupowane w sieci, na pierwszym miejscu plasują się ubrania, buty i akcesoria, wyprzedzając muzykę, filmy i seriale. W 2023 r. rośnie zakup usług (bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, wynajem noclegów itp.).

Poznaj najważniejsze fakty:

Liczba mieszkańców: 67 mln

Liczba e-sklepów: 200 000

Wskaźnik wzrostu e-commerce rok do roku – 9%

Silna pozycja lokalnego marketplace Cdiscount – odróżnia ten rynek od innych krajów Europu zachodniej, gdzie Amazon zdominował rynek.

85% kupujących wybiera dostawę do domu

1/3 oczekuje, że będzie ona darmowa.

Najpopularniejsze punkty odbioru to sieć Mondial Relay należąca do spółki InPost.

Jak podaje BaseLinker Index, ( Polska) wartości sprzedaży krajowej vs cross-border w grudniu 2023 (rok do roku )wyniosła 0,6% do 13 % na korzyść sprzedaży transgranicznej, co oznacza że rodzime firmy odniosły znaczący sukces w sprzedaży swoich produktów poza granice naszego kraju.

Na podstawie: Le Papetier, Idosell, BaseLinker Index

Udostępnij: