Jak kupują… Niemcy?
Tylko 53 % kupujących online wybiera te metodę ze względu na niższe ceny.
Według ankiety Bitkom, kupujący online twierdzą, że największą korzyścią z zakupów online jest wygoda: możliwość robienia zakupów w dowolnym czasie (72%), z dowolnego miejsca (60%) oraz dostawa towarów do domu lub pod wybrany adres (72%). Dla kupujących ważna jest również szeroka oferta (67%) i oszczędność czasu (65%).
Nieco ponad połowa (53%) jako główną korzyść wymienia tańsze produkty.
„Zakupy online to na pierwszym miejscu kwestia komfortu i wygody dla klientów. Sprzedawcy detaliczni powinni zatem rozważyć, czy mogą stworzyć dodatkowy popyt za pomocą sklepu internetowego – i utrzymać obecnych klientów” – mówi Bianka Kokott, ekspert handlowy w Bitkom. „Dla połowy kupujących online cena odgrywa jedynie drugorzędną rolę. Tak więc sprzedaż online nie musi oznaczać ostrej konkurencji cenowej”.
44% kupujących docenia dostęp do produktów, które w innym przypadku mogłyby być dla nich niedostępne lokalnie. Jest to jeszcze ważniejsze w mniejszych miastach i społecznościach > 5000 mieszkańców.
41% kupujących twierdzi, że może uzyskać więcej informacji online, w tym porównania cen i produktów oraz opinie klientów. Jedna trzecia (33%) powołuje się na zniżki dostępne online.
Co jeszcze cenią niemieccy konsumenci ?
- prawo do zwrotu produktów (24%)
- możliwość ograniczenia kontaktu z innymi ludźmi (24%)
- anonimowość zakupów (14% )a
- 13% usługi dodatkowe, takich jak opakowania prezentowe czy ubezpieczenie. Opracowano na podstawie materiału FEDERACJI KOPERT I LEKKICH OPAKOWAŃ ORAZ OPAKOWAŃ E-COMMERCE W EUROPIE www.fepe.org