Aktualności

NIEKUPUJĄCY W SIECI – RAPORT „E-COMMERCE W POLSCE. GEMIUS DLA E-COMMERCE POLSKA”

Kim są osoby, które nie kupują przez internet i dlaczego nie ufają e-sklepom? Dlaczego wolą kupować w tradycyjny sposób? Co mogłoby je skłonić do zmiany przyzwyczajeń? Odpowiedzi na te pytania pojawiają się w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online. W stosunku do ubiegłego roku odsetek internautów, którzy nie kupują w sieci, zmalał z 46 proc. do 44 proc.

Kim są osoby, które nie kupują przez internet i dlaczego nie ufają e-sklepom? Dlaczego wolą kupować w tradycyjny sposób? Co mogłoby je skłonić do zmiany przyzwyczajeń? Odpowiedzi na te pytania pojawiają się w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online. W stosunku do ubiegłego roku odsetek internautów, którzy nie kupują w sieci, zmalał z 46 proc. do 44 proc.

Grupą sceptyczną wobec zakupów w e-sklepach są osoby starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach i gorzej oceniające swoją sytuację finansową. Jako główny powód unikania zakupów internetowych wskazują to, że nie mogą dotknąć produktu (45 proc.). Dużą rolę odgrywa także przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów (24 proc.). Osoby powyżej 50. roku życia częściej niż inne grupy wiekowe potrzebują rozmowy ze sprzedawcą (23 proc.).

Z raportu wynika, że niższe koszty dostawy mogłyby wpłynąć na zmianę zdania o e-zakupach wśród niekupujących w sieci. Ten czynnik wskazało 35 proc. z nich. Według 33 proc. konsumentów wpływ na zmianę ich decyzji miałyby atrakcyjniejsze ceny produktów w porównaniu z tymi, które są dostępne w sklepach stacjonarnych.

Więcej na ten temat: https://marketingprzykawie.pl/raport-e-commerce

Udostępnij: