Artykuły

Planujesz wdrożyć szybkie płatności internetowe? Santander Consumer Bank zbadał jak Polacy płacą za zakupy.

W nowym raporcie „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”.zapytani m.in. o to, z jaką częstotliwością klienci kupują w internecie, w jaki sposób płacą za te produkty i usługi oraz o ich znajomość integratorów płatności.

Jak wskazuje najnowsze badanie, już co trzeci Polak, który robi zakupy w kanale online, kupuje w ten sposób kilka razy w miesiącu (35 proc.). To o 3 proc. więcej niż według ubiegłorocznego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. To jednak nie wszystkie zmiany. Z najnowszego badania wynika, że wzrosła również liczba respondentów, którzy korzystają z e-commerce przynajmniej raz na tydzień (z 11 do 15 proc.). Co może na to wpływać? Bardzo prawdopodobne, że jest to inflacja, która sprawia, że konsumenci coraz częściej korzystają z internetu w poszukiwaniu korzystniejszych cen produktów i usług.

Jaka metoda płatności najbardziej popularna w e-commerce?

W najnowszym raporcie sprawdzono również w jaki sposób najchętniej płaca za zakupy online. Według deklaracji respondentów badania najczęściej wybierają BLIK (62 proc.). W tej grupie znalazło się najwięcej najmłodszych ankietowanych od 18 do 29 roku życia (oraz osób ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców. Na drugim miejscu wśród ogółu badanych znalazł się szybki przelew elektroniczny (55 proc.). Najczęściej odpowiadały tak osoby po 40 roku życia i zarabiający od 7000 zł netto w górę. Dalej znalazła się płatność kartą debetową (33 proc.). Tę odpowiedź wybierali głównie 50-latkowie i mieszkańcy metropolii. Rzadziej wybierano płatność za pobraniem (26 proc.) i za pomocą e-portfeli np. Google Pay (17 proc.).

Czy Polacy kojarzą integratorów płatności?

W badaniu zapytano respondentów również o to, czy znają marki systemów szybkich płatności internetowych. Jakie były tego efekty? Ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali PayPal (94 proc.) i Przelewy24 (92 proc.). Na trzecim miejscu znalazło się PayU (90 proc.). Najmniej respondentów wykazywało się znajomością marki eServices (19 proc.) i Adyen (5 proc.).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.

Żródło : Santander Consumer Bank

Udostępnij: