AktualnościArtykułyBez kategorii

Świat dóbr konsumpcyjnych powraca do Frankfurtu: Ambiente, Christmasworld, Creativeworld gromadzi rekordową liczbę wystawców.

Wiodące międzynarodowe targi dóbr konsumpcyjnych Ambiente, Christmasworld i Creativeworld odbędą się centrum wystawienniczym we Frankfurcie od 3-4 do 7 lutego. 4 561 wystawców zajmuje 352 950 metrów powierzchni. Uczestnicy ze 160 krajów czekają na najnowsze innowacje i trendy z całego świata.

„Po dwóch latach pandemii i na tle trwającej wojny na Ukrainie, otoczenie gospodarcze i polityczne pozostaje niezwykle trudne – rosnąca inflacja i koszty energii wpływają na nastroje konsumentów. Kontrastują z tym jednak dobre wieści płynące z  frankfurckich targów. Z 4 561 wystawcami, centrum wystawiennicze we Frankfurcie jest wypełnione po brzegi i oferuje trendy, innowacje oraz nowe pomysły na produkty dla sprzedawców detalicznych z całego świata (…)”-  powiedział Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt.

Globalne wyzwania wymagają nowych rozwiązań i innowacyjnych rozwiązań dla światowej, połączonej w sieć branży dóbr konsumpcyjnych.

Messe Frankfurt zdecydowanie wkracza więc w przyszłość z nowymi ścieżkami i kreatywnym podejściem. Trzy wiodące międzynarodowe wydarzenia targowe odbędą się po raz pierwszy równolegle w centrum wystawienniczym we Frankfurcie, razem tworząc największą na świecie platformę targową tego rodzaju.

W ciągu kilku dni będą prezentować cały świat dóbr konsumpcyjnych. Dzięki nowej konfiguracji Frankfurt stanie się skrzyżowaniem wszystkich form handlu, także dla dyrektorów zakupowych z HoReCa, biznesu kontraktowego i dekoracji koncepcyjnej. (…)

„Targi dóbr konsumpcyjnych są prawdziwym globalnym centrum z rekordowym udziałem międzynarodowych wystawców wynoszącym 86 procent. Zajęte metry powierzchni, są również nowym rekordem. „Nigdy wcześniej centrum wystawowe we Frankfurcie nie było tak mocno obsadzone pod względem metrów kwadratowych w jednym dniu”, kontynuuje Braun. Fakt, że nowe hala 5 i hala 12 są użytkowane w tym samym czasie po raz pierwszy, oferuje maksymalną pojemność hali dla wiodących światowych targów dla sektora dóbr konsumpcyjnych.

Rynki w okresie przejściowym

Rynki dóbr konsumpcyjnych wychodzą z kryzysu od 2021 r. Od czasu niskiego poziomu sprzedaży w 2020 r. sytuacja znów się poprawia.

 Całkowity wolumen wynosi obecnie 31,86 mld euro na samym europejskim rynku głównym w Niemczech. Koszty utrzymania gwałtownie wzrosły. Ogranicza to zakres wydatków konsumpcyjnych. W przypadku Niemiec do 2023 r. spodziewana jest redukcja prywatnych wydatków konsumpcyjnych o 1,9 proc. – wynika z komentarza branżowego IFH. Ożywienie nie będzie widoczne przed 2024 r. Szybka zmiana wartości społecznych i postępująca cyfryzacja, doprowadziły do ogromnych zmian w strukturze rynków, kanałów sprzedaży i grup docelowych.

Od lat trwa konsolidacja na rynku, który teraz wydaje się przyspieszać.

Odwiedzający mogą spodziewać się tych wystawców

(…) Jako wiodące międzynarodowe targi dóbr konsumpcyjnych, Ambiente odzwierciedla zmiany na rynku w sposób zorientowany na przyszłość. Prezentuje unikalną mieszankę pomysłów i produktów – i jest międzynarodową platformą spotkań z klientami z całego świata. (…)

Ambiente Giving zaczyna od innowacji bogatych w synergię: w nowej sekcji Urban Gifts & Stationery w hali 4.2 odwiedzający znajdą modne i zorientowane na wzornictwo prezenty, produkty sezonowe, akcesoria dekoracyjne, przybory do pisania, kartki z życzeniami, torby i akcesoria osobiste w Artebene, AvanCarte, BSB Obpacher, Braun+Company, Diplomat, Goldbuch, Kaweco lub Perleberg – oraz nowoczesnych dostawców prezentów, takich jak Cedon MuseumsShops, Izipizi, Europa Marka lub Trojka.

W nowo dodanej sekcji School wystawcy tacy jak Erich Krause, Gabol, Patio, Sportandem, Statovac i Zipit zaprezentują swoje najlepsze produkty.

W hali 3.1 nowa sekcja Ambiente Working ze specjalną wystawąFuture of Work” zaprezentuje projekt wyposażenia i nowoczesne rozwiązania dla biur i pracowni, przestrzeni coworkingowych i (mobilnych) pracujących z domu.

Obszar produktów biurowych i hala 4.2 to nowy dom dla międzynarodowych dostawców sprzętu biurowego, materiałów eksploatacyjnych i technologii. Wystawcy tacy jak Durable, Herma, HSM i Novus Dahle są doskonale osadzeni w uzupełniających się sekcjach Ambiente. Z jednej strony Office, ze swoimi komercyjnymi materiałami biurowymi, uzupełnia asortyment Contract Business do wyposażenia dużych nieruchomości w sekcji Living oraz, z drugiej strony, asortyment dla handlu detalicznego w sekcji Giving – o produkty do biur, wysokiej jakości papier i artykuły papiernicze, przybory szkolne i artykuły upominkowe.

W Centrum Kongresowym Remanexpo kupcy znajdą także segment z regenerowanymi materiałami eksploatacyjnymi, komponentami oraz sprzętem i oprogramowaniem do drukarek, a także produktami z dziedziny ochrony środowiska i gospodarowania odpadami. Wystawcy tacy jak Static Control, Pedro Schöller Print Service, Cross Imaging i General Machines zaprezentują swoje najnowsze technologie.

Christmasworld i Creativeworld uzupełniają ofertę kompleksowej obsługi.

Ambiente, Christmasworld i Creativeworld zostaną rozszerzone o nowe przyszłościowe grupy towarów.

(…) Creativeworld, wiodące międzynarodowe targi hobby, rzemiosła i artykułów artystycznych, będą prezentować wnajwiększe firmy i liderów rynku ze wszystkich segmentów produktów, w tym na przykład Clairefontaine, F.I.L.A. Gruppe, Folia, Kreul, Kuretake, Marabu, Rayher, Royal Brush, Royal Talens, Schmincke i Staedtler. Wystawcy pokażą innowacyjne artykuły dla twórczych zainteresowań, materiały graficzne, plastyczne, rękodzielnicze oraz do projektowania tekstyliów, a nawet do graffiti i street artu. Po raz pierwszy produkty do kreatywnego pisania i rysowania również wzbogacaą asortyment. Wielu producentów klasycznych przyborów do pisania rozszerza swoje portfolio produktów w kierunku kreatywnych materiałów, więc wspólne pojawienie się pod parasolem Creativeworld jest logicznym krokiem dla rynku. Wśród nowych wystawców są na przykład Centropen, Schneider Schreibgeräte i producent przyborów do pisania Stylex.

Globalne zaopatrzenie

Nabywcy handlowi dużych ilości znajdą również unikalną na skalę światową gamę produktów, od towarów przemysłowych po ręcznie robione, w nowym pakiecie Global Sourcing. Łącznie na sześciu poziomach hal w halach 10 i 11.1 swoje nowe produkty zaprezentują wspólne stoiska oraz indywidualni wystawcy z Azji, Ameryki Południowej, Afryki i Europy Wschodniej. To zestawienie oznacza, że po raz pierwszy nacisk zostanie położony na globalne produkty zaopatrzeniowe Ambiente i Christmasworld razem. „Największa platforma zaopatrzeniowa poza Chinami będzie dostępna we Frankfurcie nad Menem na początku lutego – nie ma tu żadnych ograniczeń w podróżowaniu”, wyjaśnia Philipp Ferger, wiceprezes ds. Targów dóbr konsumpcyjnych. Znaczący uczestnicy, tacy jak Światowa Organizacja Targów (WFTO) lub Centrum Promocji Importu z Krajów Rozwijających się (CBI), zaprezentują ekscytujące, zrównoważone projekty z całego świata.

Metatematy i trendy zapewniają decydującą przewagę informacyjną

Oprócz Ambiente, Christmasworld i Creativeworld, które są opracowywane przez biuro bora.herke.palmisano na zlecenie Messe Frankfurt i prezentują najważniejsze trendy i innowacje w imponujących prezentacjach, odwiedzający mogą spodziewać się szerokiej gamy innych atrakcji. „Metatematy sektora dóbr konsumpcyjnych, przede wszystkim zrównoważony rozwój, ale także styl życia i design, nowa praca i cyfryzacja handlu detalicznego, odgrywają kluczową rolę w komplementarnym programie wszystkich trzech targów. Są one obecne wszędzie na terenie i oferują szeroki wachlarz możliwości inspiracji. Nasze wysiłki mają na celu stworzenie nowych perspektyw dla handlu, połączenie podaży i popytu w nowy sposób, a tym samym stymulowanie i promowanie biznesu między producentami i nabywcami „- mówi Julia Uherek, wiceprezes ds. Targów dóbr konsumpcyjnych.(…)

Wiedza przepustką do przyszłości

(…) W obszarze Future of Work w Ambiente odwiedzający targi przekonają się, jak będzie wyglądał świat pracy w przyszłości i które produkty znajdą się w centrum uwagi. To także miejsce, w którym znajduje się Future of Work Academy, z ekscytującymi wykładami na temat wszystkich aspektów meta-tematu New Work.

Inteligentne rozwiązania cyfrowe

„Naszym celem jest przekształcenie wydarzeń w ekskluzywne i całoroczne centrum B2B, a tym samym wspieranie połączenia sfery realnej i cyfrowej poprzez nowe rozwiązania. Wyszukiwanie wystawców online ze wszystkimi istotnymi informacjami o produkcie i producencie jest dostępne 365 dni w roku. Jedną z wyjątkowych atrakcji i odpowiedzią na cyfrową przyszłość targów jest Digital Extention. Odwiedzający mogą uczestniczyć fizycznie, hybrydowo lub tylko cyfrowo za pośrednictwem Digital Extension- trwającego równolegle do targów stacjonarnych. Oznacza to, że mogą być tam na żywo, a także nawiązywać kontakty online przed, w trakcie i po wydarzeniu oraz doświadczyć najważniejszych atrakcji wystawcy. Wystawcy korzystają z platformy matchmakingowej, aby prezentować swoje produkty i nawiązywać kontaktować się z odwiedzającymi w rozmowach wideo lub transmisjach na żywo. Digital Extension jest dostępne już przed rozpoczęciem targów, aby już teraz można było stworzyć własny profil firmy lub kupującego, przejść do wyszukiwania kontaktów i umówić się na spotkania. Jednocześnie platforma pozostanie dostępna przez pewien czas po wydarzeniu. Umożliwi to kontynuowanie relacji biznesowych po zakończeniu targów a także da możliwość nawiązania ważnych kontaktów na przyszłość.

Nowa platforma nmedia.hub (dawniej Nextrade) do zamówień cyfrowych dodatkowo optymalizuje proces zamawiania. Conzoom Solutions, platforma informacyjna dla branży, wybiera tematy targowe w ukierunkowany sposób i zgłębia się w nie przez kolejny rok za pomocą wywiadów, filmów i podcastów. Wydarzenia online z najlepszymi prelegentami z branży skrócą czas oczekiwania na następnych targów. W ten sposób wystawcy i odwiedzający są informowani i łączeni w sieć przed, w trakcie i po targach oraz przez cały rok.

Od lutego 2023 r. międzynarodowe targi dóbr konsumpcyjnych Ambiente, Christmasworld i Creativeworld będą odbywać się jednocześnie w centrum wystawowym we Frankfurcie.

  • Ambiente/Christmasworld: od 3 do 7 lutego 2023 r.
  • Creativeworld: od 4 do 7 lutego 2023 r.

Żródło: Messe Frankfurt

Udostępnij: