Trend Bullet Journaling przekłada się na wzrosty w sprzedaży notesów i art. piśmiennych
Moda na kolorowanki dla dorosłych, czy tworzenie glutów (slime) dominowały w ostatnich latach w sektorze artykułów biurowych w USA. Dziś to bullet journaling jest najgorętszym trendem, który pomaga zwiększyć sprzedaż artykułów papierniczych, w tym notesów i art. piśmiennych. Tak wynika z najnowszego raportu, opublikowanego przez pracownię badawczą NPD. Nie ma wątpliwości, iż mocny wpływ i wspieranie mody na bullet journaling ma rozgłos w mediach społecznościowych. Tylko na samym Insatgramie można znaleźć ponad 2 miliony postów z hashtagiem “#bulletjournal”. Wg pracowni gros zakupów dokonywanych jest online, z czego 2/3 przez kobiety.
Moda na kolorowanki dla dorosłych, czy tworzenie glutów (slime) dominowały w ostatnich latach w sektorze artykułów biurowych w USA. Dziś to bullet journaling jest najgorętszym trendem, który pomaga zwiększyć sprzedaż artykułów papierniczych, w tym notesów i art. piśmiennych. Tak wynika z najnowszego raportu, opublikowanego przez pracownię badawczą NPD. Nie ma wątpliwości, iż mocny wpływ i wspieranie mody na bullet journaling ma rozgłos w mediach społecznościowych. Tylko na samym Insatgramie można znaleźć ponad 2 miliony postów z hashtagiem “#bulletjournal”. Wg pracowni gros zakupów dokonywanych jest online, z czego 2/3 przez kobiety.
Określany jako „analogowy system dla epoki cyfrowej”, twórca bullet journal Ryder Carroll podkreśla, że „może to być twoja lista rzeczy do zrobienia, szkicownik, notatnik i pamiętnik, ale najprawdopodobniej będzie to wszystko powyższe.” W przeciwieństwie do książek i planerów, zeszyty tradycyjnie używane do prowadzenia bullet journalów są wypełnione zwykłymi stronami, pozostawiając organizację i personalizację użytkownikowi.
W ciągu ostatniego roku amerykańscy konsumenci wydali w sprzedaży detalicznej prawie 210 milionów USD na notesy różnego typu – o 18 procent więcej niż w roku ubiegłym. Niektóre artykuły piśmiennicze również odnotowały wzrost. Największy: markery (+17 procent); markery olejowe (+9 procent); markery permanentne (+6 procent); długopisy żelowe (+6 procent); i pióra (+5 procent). *
„Współczesna rewolucja cyfrowa, z pewnością jest nie lada wyzwaniem dla branży materiałów biurowych, ale wciąż jest wiele okazji, aby tradycyjne produkty wzbudzały zainteresowanie.” – powiedziała Tia Frapolli, prezes działu artykułów biurowych NPD Group. „Ponieważ bullet journaling jest najnowszym trendem, oczywiste jest, że zeszyty i przybory do pisania pozostają istotnymi dla konsumentów”.
*Źródło: The NPD Group/ Retail Tracking Service, 52 weeks ending April 7, 2018