WYGRYWAJĄCE OFERTY WARTOŚCI: TWÓRZ PRODUKTY I USŁUGI, KTÓRE ZDOBĘDĄ RYNEK I SERCA KLIENTÓW
Jak wynika z badań ICAN Research, blisko 60% polskich firm nie rozumie swoich potencjalnych klientów! W konsekwencji nie wiedzą, które z ich pomysłów zapewnią im biznesowy sukces, mimo że można bez wysiłku wielokrotnie zwiększyć jego prawdopodobieństwo.
Firmy inwestują czas i pieniądze w tworzenie produktów i usług, które się nie sprzedają
Jak wynika z badań ICAN Research, blisko 60% polskich firm nie rozumie swoich potencjalnych klientów! W konsekwencji nie wiedzą, które z ich pomysłów zapewnią im biznesowy sukces, mimo że można bez wysiłku wielokrotnie zwiększyć jego prawdopodobieństwo.
Z drugiej strony proces projektowania nowych produktów i usług jest niezwykle mozolny i napotyka wiele trudności. To sprawia, że wydłuża się on wręcz w nieskończoność, narażając firmę na kolejne koszty i hamując jej rozwój (nie wspominając o rosnącym stresie pracowników).
MAMY ROZWIĄZANIE: Twórz i rozwijaj produkty oraz usługi, korzystając z modelu oferty wartości Aleksa Osterwaldera
Oferta wartości to zestaw unikalnych korzyści produktu stworzonego w odpowiedzi na konkretną, prawidłowo rozpoznaną potrzebę klienta. To obietnica tego, że Twój produkt lub usługa jest lepsza od innych, dostępnych na rynku.
Firmy, które posiadają dobrze zdefiniowane, wyróżniające się na tle konkurencji oferty wartości, sprzedają szybciej i z większą marżą, zdobywając przy tym bardziej lojalnych klientów (bez konieczności zatrudniania dodatkowych handlowców).
Teraz i Ty możesz to osiągnąć, stosując sprawdzony model projektowania oferty wartości! O tym, jak zastosować go w praktyce, dowiesz się już 8 wrześniapodczas spotkania z jego twórcą – dr. Aleksem Osterwalderem.
To już trzecia konferencja z cyklu Elite Leadership Program 2016, nastawiona na przekazanie konkretnych, praktycznych wskazówek, z których będziesz mógł od razu skorzystać we własnej organizacji. Interaktywny charakter spotkania pozwoli Ci na inspirującą pracę nie tylko z Aleksem, ale i z prezesami oraz członkami zarządów największych firm w Polsce. To idealna okazja do zdobycia nowej wiedzy, kompetencji oraz networkingu.
Jeśli od lat marzy Ci się narzędzie, które pozwoliłoby Ci tworzyć oferty odpowiadające rzeczywistym potrzebom Twoich klientów, to nie mogłeś lepiej trafić!
Masz dość nieproduktywnych spotkań, inwestowania w pomysły, które zawodzą i uśmiercania projektów, które początkowo obiecywały tak wiele?
Chcesz wiedzieć na starcie, czy nowy produkt Twojej firmy ma realne szanse powodzenia?
Projektowanie propozycji wartości pomoże Ci:
- zrozumieć najlepsze wzorce kreowania wartości,
- zbliżyć się do Twoich klientów i poznać ich oczekiwania,
- zwiększyć doświadczenie i zakres kompetencji Twojego zespołu projektowego,
- uniknąć marnowania czasu na pomysły, które się nie sprawdzą,
- projektować, testować i dostarczać konsumentom dokładnie te produkty i usługi, które trafią później do ich zakupowego koszyka.
Spotkaj się z Aleksem Osterwalderem już 8 września podczas konferencji z cyklu Elite Leadership Program. Sprawdź szczegóły na www.alexosterwalder.pl
Proste jak Ikea? Nie tak szybko…
Źródło: www.hbrp.pl
W 1985 roku Ikea boleśnie odczuła zderzenie oczekiwań z rzeczywistością globalnej ekspansji. W USA powstał pierwszy poza Europą salon firmy. Miało to stanowić preludium do rozkwitu na nowym, ogromnym rynku, a niemal zakończyło się katastrofą.
Myśleliśmy, że wszystko będzie proste. Ale to było piekło – wspomina SteenKanter, były menedżer Ikei, zaangażowany w projekt.
Problem firmy polegał na przyjęciu błędnego, jak się okazało, założenia: Amerykanie mają takie same oczekiwania i potrzeby jak Europejczycy.
Jak przekładało się to na praktykę? Informacje o wymiarach łóżek czy szaf podawane były w centymetrach, nie calach. Meble pasujące do europejskich mieszkań okazywały się zbyt małe w warunkach amerykańskich. (Co miało zresztą zaskakujące implikacje, np. Amerykanie wykupywali z Ikei ogromne ilości wazonów na kwiaty. Świetnie sprawdzały się im bowiem jako… szklanki do napojów z lodem).
Sprzedaż szła tak słabo, że w 1992 roku zarząd firmy rozważał zakończenie działalności w USA. Zdecydował się jednak na coś innego: dogłębne poznanie rynku i preferencji klientów. Przyniosło to doskonałe rezultaty.
Od tamtej pory Ikea nie podejmuje żadnych decyzji bez dokładnego przebadania rynkowych realiów. Przykład? Zanim firma otworzyła swój pierwszy sklep w Korei, przez sześć lat analizowała potrzeby konsumentów. W ramach innych badań obserwowała 8 tysięcy osób w ośmiu miastach świata, studiując ich… poranki: jakie są ich obawy, priorytety? Sprawdzała, ile czasu spędzają w domu przed wyjściem do pracy (najmniej w Szanghaju: 56 minut, najwięcej w Bombaju: 2,5 godz.), a nawet w których miastach ludzie najczęściej wciskają przycisk drzemki w budziku.
Ikea nie bez przyczyny zbiera tak szczegółowe dane. Dzięki temu ma bardzo mocny fundament pod budowę atrakcyjnej oferty wartości dla swoich klientów. Jest jedną z firm, które doskonale wiedzą, że aby podbić czyjeś serce, trzeba go wpierw dobrze poznać. Aby zdobyć uwagę (i pieniądze) klientów, trzeba im zaoferować rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.
Tworzenie przekładającej się na realne zyski oferty wartości nie jest zadaniem prostym. Może być jednak o wiele łatwiejsze dzięki praktycznemu przewodnikowi autorstwa dr. Aleksa Osterwaldera. Polecam Państwu jego lekturę i zapraszam na spotkanie z nim – już we wrześniu w Warszawie!
Dawid Zaraziński
Content Marketing Manager, Harvard Business Review Polska
Więcej na temat interesujących biznesowych szans znajdą Państwo w książce:
Projektowanie propozycji wartości’ dostępnej na : http://sklep.hbrp.pl/wydawnictwa-hbrp/projektowanie-propozycji-wartosci.html?smclient=c3022258-7236-4c8e-8b33-c9394cb979a2&timeZoneId=CET
To książka pełna praktycznych ćwiczeń, narzędzi i ilustracji, które od razu pomogą Ci usprawnić proces tworzenia oferty wartości, a jeśli dopiero zastanawiasz się nad otwarciem nowego biznesu – zweryfikować, czy Twój pomysł rzeczywiście spotka się z zainteresowaniem na rynku.
To idealna lektura dla menedżerów produktów, dla osób zarządzających projektami oraz wszystkich, którym zależy, by inwestować wyłącznie w dochodowe pomysły.
Źródło: www.alexosterwalder.pl