ANKIETA IPBBS
Gorący temat podatku od hipermarketów opisany w tym Newsletterze, może uderzyć w firmy branży biurowej i należy się już zorientować jak się bronić. Stąd ankieta, która przedstawi rzeczywisty stan branży. Zapraszamy do udziału w badaniu.
NOWA STRONA INTERNETOWA IPBBS
Wszystkich członków, sympatyków oraz zainteresowanych działaniami Izby zapraszamy na nową stronę internetową IPBBS www.ipbbs.org.pl Serwis IPBBS zyskał nowy layout i content. Czytelny i przyjazny interfejs zachęca do korzystania z jej zasobów. Strona zawiera nie tylko informacje ważne dla jej członków, ale informuje o swoich akcjach także tych społecznych. Mamy nadzieję, że nowa strona uprości komunikację izby z członkami.
DOŁĄCZ DO IBS
Nowa strona www.ipbbs.org.pl to również narzędzie do pozyskiwania członków, którzy są niezbędni w momencie transformacji. Przypomnijmy, iż w odpowiedzi na zapotrzebowanie środowiska oraz w obliczu zachodzących zmian i trendów rynkowych, po 21 latach działania, Izba Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej (IPBBS) zmienia swoją formułę, przekształcając się w Izbę Gospodarczą (IBS).
KONFERENCJA MŁODYCH LIDERÓW - reportaż
W dniu 19 lutego 2016 r. w Hotelu Mercure w Warszawie, odbyła się zapowiadana Konferencja Młodych Liderów. Zgodnie z założeniami, to międzypokoleniowe spotkanie stało się wyjątkową okazją do ciekawych dyskusji, wymiany poglądów, wiedzy i doświadczenia.
PISMO IPBBS DO MINISTRA
17 lutego 2016r. w Warszawie odbyło się spotkanie zorganizowane przez IPBBS, skierowane do wszystkich zainteresowanych planowanymi zmianami w Ustawie Prawo Zamówień Publicznych i projektem IPBBS dotyczącym wspólnej platformy produktowej.
WSPÓLNA PLATFORMA PRODUKTOWA I CERTYFIKAT JAKOŚCI IPBBS.
Podczas spotkania w dniu 17 lutego 2016 r. poruszono także propozycję stworzenia przez Izbę bazy produktów i certyfikacji jakości. Temat wywołał ożywioną dyskusję wśród uczestników, a wnioski potwierdziły, że takie działania są potrzebne. Prezes Izby zaproponował zakup oprogramowania amerykańskiego do zarządzania dużymi zbiorami danych). Zebrane grono wyraziło aprobatę dotyczącą inwestycji i kroków, jakie Izba będzie musiała podjąć w związku z tym projektem. Ustalono, że wracamy do rozpoczętych prac, niezależnie od zapotrzebowania z UZP.
ZMIANY W USTAWIE
Wychodząc naprzeciw zachodzącym zmianom oraz działając we wspólnym interesie informujemy, że poza rozpoczętymi projektami, w dalszej kolejności sprawdzimy możliwy wpływ na naszą branżę planowanej ustawy dotyczącej podatku od „sklepów wielkopowierzchniowych”. Dochodzą nas głosy, że szereg rozważanych aspektów może mieć istotny wpływ na koszty naszej działalności. O szczegółach będziemy Państwa informować na bieżąco.
REGIONALNE SPOTKANIA BRANŻOWE
W pierwszym półroczu planujemy 4 jednodniowe spotkania regionalne w całej Polsce. Do udziału w spotkaniach zapraszamy wszystkich przedstawicieli branży, zainteresowanych współpracą regionalną i działaniem na rzecz rozwoju biznesu, pod wspólną banderą Izby.
ZMIANY W SYSTEMIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W 2016 R.
Ministerstwo Gospodarki rekomenduje zmiany w systemie zamówień publicznych. Przede wszystkim chodzi o rozszerzenie kompetencji prezesa UZP, precyzyjne określenie kompetencji kontrolnych, opublikowanie dobrych praktyk, wzmocnienie ochrony prawnej oraz uelastycznienie i usprawnienie postępowania. Nowa ustawa dotycząca zamówień publicznych miałaby wejść w życie w 2016 r.
PROJEKT USTAWY O PODATKU OD HIPERMARKETÓW W CIĄGU 10 DNI
Projekt ustawy o podatku od hipermarketów ma powstać w ciągu 10 dni - poinformował PAP minister Henryk Kowalczyk po zakończeniu spotkania przedstawicieli rządu z handlowcami. Taką deklarację miał złożyć minister finansów Paweł Szałamacha, który ma przygotować projekt.
KOMISJA EUROPEJSKA WYRAŻA WARUNKOWĄ ZGODĘ NA PRZEJĘCIE OFFICE DEPOT PRZEZ STAPLES
Tekst w języku angielskim.
POCHWAŁA INDYWIDUALNOŚCI
Najlepiej prosperujące międzynarodowe firmy osiągają ponadprzeciętne wyniki, szybko powiększają udziały w rynku i tworzą miejsca pracy na całym świecie. W czterech na pięć z nich można odnaleźć unikalne cechy, wdrożone jeszcze przez ich założycieli. Tak zwane Founder’sMentality to zestaw wyróżników, dzięki którym firmy osiągają przewagę konkurencyjną.
SHIPBOOSTER: CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SUKCES SPRZEDAŻY OMNICHANNEL
W sprzedaży multi-kanałowej bardzo istotną częścią jest bezproblemowa integracja wszystkich kanałów. Widoczność informacji na każdej ścieżce dla klienta powinna być spójna – pisze Oliwia Leszczyńska z firmy Shipbooster.
OBIECUJĄCE PROGNOZY DLA BRANŻY E-COMMERCE NA 2016 ROK
Multichannel, satysfakcja z obsługi e-klienta, opodatkowanie sklepów online – to mogą być kluczowe trendy w polskim e-commerce w 2016 roku. Prognozy na 2016 rok w ecommerce zapowiadają skupienie się na strategii multichannel. Przede wszystkim w celu zapewnienia klientom, podobnego komfortu zakupów w każdym wybranym kanale.
3 SPOSOBY NA ROZWIĄZANIE PROBLEMU PORZUCONYCH E-KOSZYKÓW
Ukryte opłaty za przesyłki, konieczność założenia konta w e-sklepie, rola opinii zamieszczonych w internecie – to zdaniem Oliwii Leszczyńskiej z firmy Shipbooster tylko niektóre czynniki mające wpływ na współczynnik konwersji w e-commerce. Marketing, obsługa klienta i czas, w którym są realizowane te czynności ma wpływ na powodzenie e-biznesu.