Branża biurowa należy tradycyjnie do najbardziej konserwatywnych. Nie lubimy się zmieniać choćby mieliśmy wszystko utracić. Nadal patrzymy obco w naszych ofertach na sprzęt komputerowy, bez którego jednak nie wyobrażamy sobie żadnego biura. Nic dziwnego, że byliśmy zaskoczeni przejęciem Donau przez Biella i wtedy szybkimi zmianami w zarządzie firmy. Nikt jednak nie przewidział, że zmiany będą miały swój ciąg dalszy i że w rezultacie w Polsce powstanie dominujący podmiot hurtowy PBS Polska. Wszystkim, których to interesuje polecam uważnie przestudiować dołączoną prezentację Holdingu PBS prezentowaną ostatnio na konferencji OPI (doroczna europejska konferencja branży). Można z niej wyciągnąć daleko idące wnioski co do przyszłości i kierunków rozwoju także Waszej firmy.
TRANSFORMACJI CIĄG DALSZY
Staples prowadzi w początkowym stadium rozmowy z kilkoma funduszami Private Equity w sprawie możliwej sprzedaży i przejęcia firmy. Oznacza to, że transformacja firmy nie została jeszcze zakończona po chwilowym okresie stabilizacji być może nadejdą dalsze zmiany
GRUPY ZAKUPOWE
Przeglądając archiwa natrafiliśmy na zestawienie dystrybutorów z 1998 roku. Zachęciło nas to do opisania dokonań branży i jak się ona zmieniała w całym okresie do dziś. Warto analizować historię i z tej perspektywy ocenić pierwotne założenia i ich realizację, bo historia jest całkiem pouczająca i może nas skłonić do przemyśleń oraz daleko idących decyzji
Tematem przewodnim XII Forum Branży będzie Strategia Przyszłości.
Temat ten jest kontynuacją 2-óch poprzednich konferencji i zmierza do pokazania możliwych scenariuszy rozwoju branży. Izba organizuje spotkanie dotyczące strategii rozwoju grup dilerskich w dniu 21 kwietnia br w Warszawie w hotelu SixtySix o godz 10 na które serdecznie zapraszamy. (wymagane zgłoszenie : [email protected]). Głównym prezenterem będzie Paul Musgrove z grupy Nectere z Wielkiej Brytanii.
Nadchodzą centra handlowe 4.0
Innowacje technologiczne, konkurencja ze strony rynku e-commerce oraz rosnące wymagania konsumentów wymuszają na centrach handlowych wprowadzanie zmian, które nie tylko sprostają oczekiwaniom klientów, ale też wyróżnią ich na tle konkurencji – twierdzą eksperci z CBRE.
Rozwój firmowego IT i jednoczesna optymalizacja kosztów? To możliwe
Wielu managerów jest przekonanych, że przeniesienie zasobów IT do zewnętrznego dostawcy musi generować koszty. Okazuje się jednak, że rozwiązania takie jak kolokacja, chmura obliczeniowa i outsourcing administracji IT pozwalają na oszczędności, jednocześnie oferując wyższy poziom bezpieczeństwa firmowych danych i systemów.
Fakty i mity na temat druku
Niezależna ankieta przeprowadzona niedawno wśród ponad 2400 pracowników biurowych i decydentów w dziedzinie IT w 14 krajach regionu EMEA wykazuje, że na rynku wciąż panuje sześć powszechnych błędnych przekonań dotyczących drukarek atramentowych, mimo iż wynikają one z nieaktualnych informacji.
Punkty cenowe: jak sprytnie wpływać na decyzje zakupowe?
Konsumenci nieustannie (świadomie lub nieświadomie) idą na kompromis, wybierając pomiędzy różnymi produktami. Kiedy oceniamy dany produkt, porównujemy jego cenę i dostarczaną wartość z dostępnymi możliwościami. Często porównanie nie jest na poziomie konkretnej ceny, a raczej szerzej rozumianego punktu cenowego.
Polacy robią nieprzemyślane zakupy. Najczęściej to żywność i używki
27 proc. Polaków przyznało się do zakupoholizmu. Codziennie beztroskie zakupy częściej dokonują mężczyźni. Najwięcej nieprzemyślanie wydajemy na żywność oraz używki i to przed świętami – wynika z badania BIG InfoMonitor i BIK.