Aktualności

Biuletyn 12/2015

Szanowni Państwo,
Zapraszamy do lektury kolejnego Biuletynu IPBBS.W tym wydaniu znajdziecie Państwo ważne informacje dotyczące wydarzeń i zmian związanych z nadchodzącymrokiem.
Grudzień, to czas podsumowań i świątecznych refleksji. Dziękujemy, wszystkim, którzy włączyli się akcję Izby ZOSTAŃ ŚW. MIKOŁAJEM! Razem mogliśmy zrobić dużo więcej niż w pojedynkę!Dziękujemy! Wiedząc, że jesteście z nami z optymizmem patrzymy w przyszłość!
Korzystając z okazji, składamy na Państwa ręce najserdeczniejsze życzenia świąteczne.
Z pozdrowieniami,
Zarząd i Biuro IPBBS


AKCJA IPBBS – ZOSTAŃ ŚW.MIKOŁAJEM

Miło nam poinformować, że dzięki podjętej inicjatywie Izby i Państwa chęci podzielenia się prezentami z potrzebującymi dziećmi, akcja IPBBS „ZOSTAŃ ŚW. MIKOŁAJEM”  przybrała na sile i dotarła w różne zakątki w całej Polsce! Nasza lista placówek zapełniła się potwierdzeniem przygotowania paczek dla 796 dzieci z 35 placówek !!! W wielu firmach zostały także przeprowadzone zbiórki pieniężne wśród pracowników. Dziękujemy wszystkim za szlachetną postawę i chęć dzielenia się!

 Oprócz organizacji Świąt i zapewnienia prezentów dla dzieci, domy dziecka i ośrodki dla dzieci, często borykają się z przyziemnymi problemami. Tak jak pisaliśmy, dotarliśmy do Środowiskowego Ogniska Wychowawczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Kosewie, k. Pomiechówka (woj. mazowieckie), w którym w ramach dziennego pobytu, opieką i wyżywieniem objęte są dzieci z biednych i patologicznych rodzin. W ośrodku zepsuła się lodówka i nie było środków na zakup nowej.W placówce przygotowywane są posiłki dla dzieci, a brak lodówki to uniemożliwiał. Ta placówka to jedyne miejsce, gdzie dzieci z tej okolicy mogą zjeść ciepły posiłek, którego nie dostaną w domu. W ramach prowadzonej akcji, na nasz apel odpowiedziała firma SPIRAL, która przekazała lodówkę. Jeszcze raz bardzo dziękujemy w imieniu dzieci i kierownictwa placówki!


ZEBRANIE ZARZĄDU IPBBS

Uprzejmie informujemy, że w dniu 14.01.2016 o godzinie 10:00, w siedzibie IPBBS przy ul. Działdowskiej 11 lok 4 w Warszawie, odbędzie się zebranie Zarządu IPBBS.O wynikach dyskusji dotyczącej podsumowania minionego roku i planów na rok następny, będziemy Państwa informowali w kolejnych wydaniach newslettera.


ZMIANY W USTAWIE PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – zapraszamy do konsultacji

W związku z niepewnościami wokół zmian w Ustawie Prawo Zamówień Publicznych i głosami ze strony przedsiębiorców i pracodawców, niepokojących się o zastój nad pracami wokół tej Ustawy, chcemy zmobilizować środowisko w celu wpłynięcia na ostateczną treść tej Ustawy. Jak wiemy, Ustawy powinny być konsultowane społecznie, a niestety w ostatnim czasie nie są. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z KIG, która także ze swojej strony podejmuje aktywne działania w celu uzyskania konkretnych  informacji i możliwości zabrania głosu.

Czas na zatwierdzenie zmian w Ustawie PZP upływa 16 kwietnia 2016 roku, stąd niepokój zainteresowanych zmianami jest uzasadniony, wiedząc, że prace nad Ustawą utknęły w martwym punkcie.

Jako reprezentanci firm z branży biurowo- szkolnej, podejmujemy więc wyzwanie aktywnego przyłączenia się do grona wszystkich, którym nie jest obojętny proces zmian.

Zapraszamy więc do kontaktu z biurem IPBBS wszystkich, którzy chcą włączyć się w prace związane z ostatecznym kształtem tej tak ważnej dla naszej branży Ustawie.

IPBBS: email: biuro@ipbbs.org.pl ; telefon: 22 401 13 22.


KONFERENCJA MŁODYCH LIDERÓW – 19.02.15 – zapisy trwają

Jeszcze są wolne miejsca! Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń!

Zapraszamy chętnych do zgłaszania udziału w KONFERENCJI MŁODYCH LIDERÓW, której celem jest wymiana wiedzy i doświadczenia pomiędzy doświadczonymi liderami –mentorami, a młodymi liderami, którzy już zarządzają firmami lub będą zarządzać w niedalekiej przyszłości. W spotkaniu mogą brać udział wszystkie osoby chcące pogłębić wiedzę i ją zweryfikować podczas warsztatów.

Zgodnie z większością głosów, spotkanie zaplanowane zostało w Warszawie, jako jednodniowa konferencja połączona z warsztatami z udziałem mentorów.

Termin: 19.02.16 (10:30-17:00) 

Miejsce: Warszawa

Koszt:  bezpłatnie dla Członków Izby/ 150 zł dla niezrzeszonych

PROGRAM KONFERENCJI

  • Finansowanie rozwoju firmy poprzez rynek kapitałowy – wejście na New Connect.
  • Optymalny marketing w Internecie – planowanie kosztów i wskaźników efektywności.
  • Controlling finansowy – interpretacja głównych wskaźników i tworzenie założeń do budżetu firmy.

Przewidziane są także 2 godziny indywidualnych warsztatów (w podgrupach), podczas których uczestnicy będą mogli razem z wykładowcami i mentorami, praktycznie zastosować wykładaną wiedzę.

Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem biuro@ipbbs.org.pl

W temacie prosimy wpisać: Konferencja Młodych Liderów


OFERTA SPECJALNA DLA CZŁONKÓW IPBBS – bezpłatne bilety do teatru

W imieniu Teatru Klancyk, który uświetnił swoim występem Galę XI Forum, zapraszamy wszystkichchętnychdo skorzystania z oferty, którą otrzymaliśmy specjalnie dla Członków IPBBS .
Aktualna oferta dotyczy bezpłatnego udziału w wybranym przedstawieniu wystawianym w Klubie Komediowym na ul. Nowowiejskiej 1 w Warszawie. Spektakle odbywają się w każdy piątek około godziny 20.00

O występach w kolejnych miastach będziemy informować Państwa na bieżąco.

Wszystkich zainteresowanych nabyciem darmowych biletów prosimy o kontakt z Menedżerem Teatru, Panem Filipem Krzysztofem Bućko: eventy.klancyk@gmail.com tel.: +48 511 160 856

Klancyk jest jedną z pionierskich grup improwizacji komediowej w Polsce. Autorskie spektakle zawsze powstają na bieżąco, bez przygotowania – zainspirowane podpowiedziami publiczności, a także utworami zaproszonych gości (aktorów, pisarzy, muzyków). Grupa występuje w warszawskich klubach od 2006 roku, gościła również na wielu ogólnopolskich (FAMA, Open’er) i międzynarodowych festiwalach (Paryż, Chicago).

Strona: https://www.facebook.com/Klaaancyklub.www.klancyk.pl


OFERTA TRAVEL CONCIERGE

Zachęcamy Państwa do skorzystania z bogatej oferty Travel Concierge – jednego ze sponsorów tegorocznego Forum IPBBS.  Warto zajrzeć na stronę http://www.travel-concierge.com.pl/, aby znaleźć szeroką ofertę wyjazdów integracyjnych, rodzinnych, wakacyjnych.

W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt z Panią Igą Charlińską i powołanie się na IPBBS.

Tel. 22 253 80 02, i.charlinska@travel-concierge.com.pl


WEJŚCIE VERTE NA NEW CONNECT

Gratulujemy firmie Verte S.A. wejścia na giełdę New Connect!To świetny przykład dla całej branży, że można się dynamicznie i odważnie rozwijać w oparciu o finansowanie z rynku kapitałowego i że jest on dostępny w tych uproszczonych formach jak New Connect.

Zachęcamy Państwa do obejrzenia materiału video udostępnionego przez Prezesa Zarządu, Pana Rafał Fudali.

Film dostępny pod adresem: KLIK


IPBBS – jako organizacja wspierająca

Miło nam poinformować, że logo IPBBS pojawiło się w gronie organizacji wspierających V Europejski Kongres małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbył się w Katowicach w dniach 12-14 października 2015.

Materiał omawiający to wydarzenie.

PKN- nowa usługa dla przedsiębiorców – list Prezesa PKN

W załączeniu znajdziecie Państwo list (KLIK) Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Pana Tomasza Schweitzera do Zarządu Państwa Izby. Uprzejmie proszę o przekazanie tego listu Zarządowi. List zawiera informację o nowej usłudze jaką PKN oferuje przedsiębiorcom – Newsletter Norm –  oraz prośbę o jej upowszechnienie wśród przedsiębiorców zrzeszonych w naszej Izbie.

Z uwagi na powyższe, dołączam krótką informację o wspomnianej usłudze

Newsletter Norm

Polski Komitet Normalizacyjny www.pkn.pl – jedyna w kraju jednostka uprawniona do zatwierdzania Polskich Norm oraz wdrażania Norm Europejskich do katalogu Polskich Norm – uruchomił platformę internetową o nazwie Wiedza wiedza.pkn.pl . Jest ona źródłem podstawowych informacji o procesie normalizacji. Oferuje e-learningowe szkolenia z tego zakresu. Daje także  możliwość bezpłatnej prenumeraty Newslettera Norm. Każdy przedsiębiorca może otrzymywać za pośrednictwem tej usługi informacje o najnowszych opublikowanych Polskich Normach z interesującego go zakresu a także aktualny program prac normalizacyjnych PKN.

Ścieżka Newslettera: Komunikatory (w dolnej części strony internetowej wiedza.pkn.pl)  → Newsletter  → Newsletter normwybór z listy ICS (Międzynarodowy Katalog Norm) zakresu norm, np. 61: PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY, 61.060: Obuwie.

Infolinia PKN: 22 55 67 777 lub 22 55 67 755.


RUSZYŁ MIERNIK WZROSTU GT

Miło jest nam poinformować, że globalna sieć Grant Thornton uruchomiła Miernik Wzrostu GT. Jest to interaktywne narzędzie, pozwalające w prosty sposób porównać, jak Państwa firma wypada na tle 10 tys. innych firm z całego świata pod względem stopnia rozwoju.

Miernik Wzrostu GT oparty jest na ogromnej bazie ankiet, zbieranych od lat przez Grant Thornton w ramach cyklicznego badania International Business Report. Ankiety te co kwartał wypełnia 2,5 tys. firm z 36 krajów świata. Na podstawie tego badania obliczony został swoisty benchmark, czyli wskaźnik pokazujący aktualną „średnią rynkową”, z którą mogą teraz porównywać się kolejne przedsiębiorstwa. Państwa firma może sprawdzić, na jakim jest etapie rozwoju w sześciu odrębnych obszarach:

 – finansowanie wzrostu,

 – zarządzanie ryzykiem,

 – rozwój zasobów ludzkich,

 – zrównoważony rozwój,

 – optymalizacja operacyjna,

 – ekspansja międzynarodowa.

 Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu, a także do kontaktu z ekspertami Grant Thornton, by omówić  uzyskane wyniki (wystarczy wypełnić krótki formularz na końcu ankiety).

Sprawdź Twoją firmę w Mierniku Wzrostu GT (link : http://www.grantthornton.global/en/ibr-growth-barometer).

Źródło: http://grantthornton.pl/ruszyl-barometr-wzrostu-gt/

Autor: Jacek Kowalczyk


PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE I KUPONY FILARAMI OMNICHANNEL

Według badania przeprowadzonego przez Neustar 62 proc. firm planuje lub już obecnie stosuje podejście omnichannel w swoim biznesie. Dla 73 proc. specjalistów możliwość integrowania danych na temat klientów jest ważna lub bardzo ważna.

Spośród najważniejszych identyfikatorów pojedynczego użytkownika wskazywano przede wszystkim adres e-mail (66 proc. wskazań), plik cookie zainstalowany w przeglądarce użytkownika (31 proc.) oraz adres i numer telefonu komórkowego użytkownika (29 proc.). Wśród popularnych metod identyfikacji wskazano także adres IP (25 proc.) oraz numer telefonu stacjonarnego (24 proc.).

– Obecnie jednym z ciekawszych narzędzi do łączenia informacji o kliencie online i offline są karty rabatowe do wykorzystania w sklepie internetowym, ale rozdawane w stacjonarnych punktach sprzedaży – wskazuje Mateusz Kowalczyk, PR&Marketing Manager w i-systems – Dzięki nim marka jest w stanie zidentyfikować konkretnego konsumenta z konkretnego sklepu, sprawdzić co kupił, kiedy i z jakiego urządzenia.

ZBIERAĆ DANE ZA ZGODĄ

Zbieranie danych na temat konsumentów musi się odbywać za ich zgodą. Jednak według badania ShoppersDistrupted przeprowadzonego przez IBM Institute for Business Value nie jest to problem dla klientów. 64 proc. z nich chętnie udostępni swój adres e-mail zaufanemu sprzedawcy. Co więcej, 38 proc. klientów nie ma nic przeciwko dzieleniu się informacjami z sieci społecznościowych a 28 proc. udostępnia swoją lokalizację.

– Bardzo interesującym rozwiązaniem są beacony, które pozwalają zidentyfikować użytkownika, który przyszedł do sklepu ze smartfonem, na którym ma zainstalowaną aplikację mobilną – podkreśla Mateusz Kowalczyk. – Wówczas dostępny jest komplet informacji na jego temat, wliczając w to preferencje, historię zakupów oraz wszystkie dane, jakie zgodził się udostępnić instalując aplikację.

– Niezwykle skutecznym sposobem budowania jednolitego obrazu konsumenta są programy lojalnościowe – wskazuje Mateusz Kowalczyk. – Numer karty jest jeden i jest wprowadzany na wszystkich urządzeniach oraz wykorzystywany przy zakupach offline. To w tej chwili najskuteczniejszy sposób łączenia danych między platformami.

Pośród najbardziej przydatnych danych możliwych do pozyskania dzięki aplikacji, raport przygotowany przez Neustar wskazuje zachowania zakupowe (58 proc. wskazań), wartość zakupów klienta (51 proc.) oraz historię jego zakupów (49 procent).

Omnichannel drogą do skutecznej personalizacji

Badanie IBM wskazało, że 30 proc. klientów oczekuje, że na podstawie udostępnionych danych sklep przygotuje dla nich spersonalizowane promocje i oferty. Jednocześnie 44 proc. oczekuje, że takie oferty zostaną przedstawione w sklepie na jego życzenie. Podczas zakupów on line promocji przygotowanych indywidualnie oczekuje 48 proc. kupujących.

– Docelowy proces integracji danych w ramach omnichannel powinien odbywać się automatycznie w jednym systemie poprzez cykliczne ich zbieranie ze wszystkich możliwych punktów styku. Takie dane możemy łączyć ze sobą jeśli mamy punkt wspólny w dowolnej postaci takiej jak mail, nr klienta, nr telefonu lub inne dane personalne – podkreśla Mateusz Kowalczyk. – Tylko w taki sposób dostaniemy pełny obraz i pewność, że proces zbierania będzie pełnym i faktycznym obrazem rzeczywistej sprzedaży – podsumowuje.

Źródło: http://evigo.pl/14703-programy-lojalnosciowe-i-kupony-filarami-omnichannel/

Autor: Konrad Budek


PERSONALIZACJA KLUCZEM DO SKUTECZNYCH MAILINGÓW

Według raportu 2015 Email Marketing Metrics Benchmark Study email marketing pozostaje popularną formą promocji. Badania przeprowadzone przez firmę Silverpop wskazują, że średnie wartości takich wskaźników jak współczynnik otwarcia (OR) czy przeklikiwanie (CTR) znacznie różnią się w zależności od branży.

Dla firm zajmujących się handlem detalicznym współczynnik otwarcia wynosi średnio 18,3 proc. Dla firm z najwyższego kwartyla współczynnik ten wynosi 33,8 proc.

– Niższe współczynniki OR i CTR są wynikiem kilku czynników, które mają wpływ na zachowania użytkowników. Niewątpliwie kluczowym elementem jest częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail marketingowych do bazy kontaktów, która w branży retail jest największa – wskazuje Grzegorz Tukaj, e-mail marketing specialist z Divante – Wysyłki e-mail marketingowe przybierają głównie postać newsletterów, które są wysyłane regularnie do całej bazy kontaktów, a to powoduje małe dopasowanie do konkretnych grup odbiorców.

Jego zdaniem zarówno komunikacja jak i kreacja reklamowa muszą być dostosowane do konkretnego odbiorcy, co w wypadku tak dużych baz mailingowych jest niezwykle trudne.

Badanie wskazuje, że najwyższy współczynnik otwarć osiągają maile związane z transakcjami lub wysłane w wyniku akcji użytkownika, takiej jak zakup w sklepie lub zapytanie o produkt. Do tej grupy zaliczyć można także wszelkiego rodzaju zautomatyzowane powiadomienia. Średni współczynnik otwarcia takich wiadomości wynosi 44,9 proc. a firmy z górnego kwartyla osiągają wyniki na poziomie 72 procent.

Dla emaili niezwiązanych z transakcjami, takimi jak oferty marketingowe współczynnik otwarć wynosi średnio 20,8 proc. i 40,8 proc.dla firm z górnego kwartyla. Wskazuje to, że użytkownicy są zainteresowani przede wszystkim treścią i wydarzeniami, które bezpośrednio ich dotyczą.

Niski współczynnik otwarć

Raport wskazuje także, że emaile wysyłane przez firmy z branży handlu detalicznego przeciętnie osiągają niskie wartości przeklikiwania przy średniej 2,9 proc. i medianie na poziomie 1,8 procent. Firmy z górnego kwartyla osiągają współczynnik przeklikiwania na poziomie 7,5 proc. Dla porównania najlepsze firmy zajmujące się telekomunikacją i komputerami osiągają współczynniki otwarć nawet 16,3 proc.

Zdaniem Grzegorza Tukaja kluczowe przy przygotowywaniu newslettera jest wybranie odpowiedniego programu do wysyłki oraz pewność, że wiadomość jest dostosowana do wszystkich klientów pocztowych i nie zawiera treści zabronionych.

– Tytuł wiadomości powinien być dopasowany do naszych klientów oraz powinien być zgodny z przyjętymi standardami. Należy także przeprowadzić działania, które będą miały na celu spersonalizowanie wiadomości do naszego klienta – mówi – W tym celu należy posegmentować klientów w naszej bazie według odpowiednich person przypisanych do naszego biznesu. Dodatkowo, należy przekonać użytkownika, że nasze wiadomości mają na celu nie tylko pokazanie oferty ale również komunikację z nim.

Personalizacja – klucz do zwycięstwa

Badania przeprowadzone przez Janrain& Harris Interactive wskazują, że 74 proc. konsumentów czuje frustrację, gdy dostarczona treść, między innymi za pomocą e-maili, zupełnie nie trafia w ich zainteresowania.

Jednocześnie spersonalizowane emaile pozwalają poprawić współczynnik przeklikiwania o 14 proc. a współczynnik konwersji nawet o 10 procent. Jest to szczególnie widoczne w branży handlu detalicznego. Badania przeprowadzone przez MyBuys wskazują, że 40 proc. konsumentów chętniej kupuje od sprzedawców, którzy personalizują swój przekaz we wszystkich kanałach, z naciskiem na email.

  • Komunikacja e-mail jest jednym z kluczowych kanałów dotarcia do klienta, dlatego tak ważne jest połączenie wiedzy o kliencie z komunikację marketingową i pełną ich personalizacją. Strategia omnichannel zapewnia nam dodatkowe informację o kliencie, które jesteśmy wstanie wykorzystać do przedstawienia wyjątkowej oferty, dopasowanej do klienta – mówi Grzegorz Tukaj – Dzięki wykorzystywaniu procesów i reguł marketing automation jesteśmy wstanie reagować na działania klienta np. wprowadzając serie wiadomości powitanych czy też wprowadzając proces porzuconego zamówienia. Mając do dyspozycji takie narzędzia, będziemy mogli w szybki i precyzyjny sposób rekomendować klientowi konkretną ofertę – podsumowuje.

Źródło: http://evigo.pl/14686-personalizacja-kluczem-do-skutecznych-mailingow-w-branzy-retail/

Autor: Konrad Budek

Udostępnij: