AktualnościArtykułyBiuletyn 03/2016Biuletyn IPBBS

MILLENIALSI FORPOCZTĄ ZMIAN W RETAILU

Według portalu retailingtoday zmiana pokoleniowa wśród klientów sklepów stacjonarnych wymusi ich przejście na model omnichannel.

Firma ABI Research wskazuje, że to millenialsi są forpocztą rewolucji związanej z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w handlu detalicznym.

Według portalu retailingtoday zmiana pokoleniowa wśród klientów sklepów stacjonarnych wymusi ich przejście na model omnichannel.

Firma ABI Research wskazuje, że to millenialsi są forpocztą rewolucji związanej z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w handlu detalicznym.

– To ich przywiązanie do smartfonów wymusi wdrożenie technologii, za którymi współczesny retail jeszcze nie nadąża – wskazuje Patrick Conolly, główny analityk pracujący w ABI Research – Sam pomysł wojny między kanałami online oraz tradycyjnym jest martwy. Detaliści muszą stać się omnichannelowi, by sprostać wymaganiom użytkowników.

Beacony, analityka, wifi

Narzędziami, które mają temu służyć są między innymi beacony, analityka ruchu z użyciem kamer oraz Wi-Fi. Smartfony są nową platformą komunikacji i angażowania grupy docelowej oraz dodatkowym kanałem dotarcia z przekazem reklamowym.

Firma doradcza Accenture wskazuje, że już w tej millenialsi wydają w USA równowartość 600 miliardów dolarów. Choć w tej chwili media przedstawiają ich jako zależnych od rodziców, to w 2020 roku będą już najliczniejszą grupą klientów sieci detalicznych i będą wydawali nawet 1,4 biliarda dolarów rocznie. Tym samym odpowiadali będą za 30 proc. obrotu sklepów detalicznych w USA. Już w tej chwili wielu z nich ma 20 lub 30 lat i pracuje, a nawet wychowuje dzieci.

Rozbić mity

Jednocześnie wokół zwyczajów zakupowych millenialsów narosło wiele mitów. Accenture wskazuje, że choć nie mają problemu z obsługą kanałów cyfrowych i często z nich korzystają, to 91 proc. młodych użytkowników woli kupować w fizycznych aptekach, 84 proc.lubi odwiedzać centra handlowe a 68 proc. woli kupować elektronikę w sklepach stacjonarnych.

– Handel detaliczny zadziwiająco wolno przystosowuje się do nowych warunków, jednak prezesi i managerowie powinni spojrzeć na nowoczesne technologie jako okazję do odświeżenia marki – wskazuje Connolly – Do 2025 roku znikną kolejki, zakupy będą mogły być dokonywane w każdej chwili a ubrania będzie można sobie wydrukować w domu – podsumowuje.

Źródło: http://evigo.pl/15936-millenialsi-forpoczta-zmian-w-retailu/?mc_cid=46a51446c6&mc_eid=c4b461e002 

Autor: Konrad Budek

Udostępnij: