AktualnościBiuletyn 07_2021

Zapraszamy do pobrania raportu z drugiej edycji badania Liderów Marketingu w Polsce – Raport CMO 2021

Od kilku lat transformacje przechodzą zakres kompetencji przypisanych do marketingu i pełniona przez niego rola. Organizacje stawiające w centrum swoich decyzji klienta potrzebują więcej wiedzy i działań marketingowych. To zaś oznacza, że marketerzy mają szansę odgrywać w biznesie coraz istotniejszą rolę. Czy tak się faktycznie dzieje?

W Deloitte Digital chcemy wspierać CMO, oraz ich firmy w tych przemianach, dzieląc się naszymi doświadczeniami i wiedzą. Dlatego po raz drugi przygotowaliśmy raport z badania opinii liderów marketingu w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone przez Deloitte Digital z udziałem 205 liderów marketingu pracujących w Polsce. Badanie zostało zrealizowane w okresie od 10 marca do 05 maja 2021 roku. Partnerami badania są: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Agencja Doradztwa Personalnego HRK.

Marketing w pewnym sensie zmaga się z własnym wizerunkiem i definicją wpływu na rozwój biznesu. Marketerzy starają się być coraz bardziej transparentni poprzez bardziej precyzyjne pokazywanie efektywności podejmowanych działań. Część z nich rozwija kompetencje i wchodzi w nowe obszary (np. e-commerce, customer experience) poszerzając zakres swojej odpowiedzialności. Zdarza się również, że rola działu marketingu definiowana jest w bardziej klasyczny sposób i skupia się wokół zarządzania marką i komunikacją w mediach tradycyjnych. Modeli marketingowych jest wiele. Ich charakterystyka wynika zarówno z potrzeb branży, dla której pracują, jak i czasami z ambicji i kompetencji samego marketera. Na pewno mnogość ścieżek, którymi mogą podążać marketerzy, kształtuje ten zawód, jako jeden z bardziej holistycznych i co za tym idzie intrygujących. Na nudę nie ma, co liczyć

Serdecznie zapraszam do pobrania raportu

Natalia Załęcka,
CMO Advisory Leader

Przejdź do strony raportu

Udostępnij: