ArtykułyBiuletyn 04/2016Biuletyn IPBBS

BRAND24: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE TO KOPALNIA INFORMACJI O KLIENTACH

Media społecznościowe mogą odpowiadać za spadek sprzedaży takich firm jak GAP, J. Crew czy Abercombie& Fitch.

Wynika to z pewnej zmiany, jaka nastąpiła w sposobie myślenia młodych odbiorców. Według Business InsiderIntelligence Unit social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w działaniach retailerów na całym świecie.

Media społecznościowe mogą odpowiadać za spadek sprzedaży takich firm jak GAP, J. Crew czy Abercombie& Fitch.

Wynika to z pewnej zmiany, jaka nastąpiła w sposobie myślenia młodych odbiorców. Według Business InsiderIntelligence Unit social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w działaniach retailerów na całym świecie.

Młodzi chcą się dzielić

– Dla nich ważniejsze jest doświadczenie wynikające z zakupu a sam przedmiot traci na wartości – wskazuje w rozmowie z Business Insider Marcie Merriman, dyrektor wykonawczy ds. strategii wzrostu w Ernst & Young – To, czym nie można się podzielić w mediach społecznościowych traktują tak, jakby się wcale nie zdarzyło.

Najsilniejszy wpływ na branżę modową mają w tej chwili Instagram i Pinterest. Jednak portale te znacznie się między sobą różnią.

Instagram jest miejscem w którym użytkownicy dzielą się tym, co już przeżyli, na przykład wrzucają zdjęcia już kupionych ubrań lub imprez, na których są lub właśnie byli. Tymczasem Pinterest ma charakter aspiracyjny – użytkownicy „przypinają” fotografie przedmiotów i ubrań, które dopiero chcieliby kupić.

Wiedzieć, czego pragnie klient

Taka konstrukcja publikowanej treści pozwala pozyskać bardzo interesujący i pogłębiony wgląd w zachowania oraz pragnienia konsumentów. Media społecznościowe są także świetnym źródłem informacji na temat opinii i uczuć, jakie względem marki mają użytkownicy.

– Media społecznościowe dostarczają przede wszystkim insighty czyli informacje produktowe i pewny rodzaj opinii o produktach czy markach. Dzięki temu można szybciej wyłapać opinie krytyczne czy pozytywy. Bardzo często też nasi klienci na podstawie insightów starają się przebudować nawet całą swoją strategię marketingową, bo od internautów mają gotową informację zwrotną, który feature produktu może być najbardziej przydatny – mówi portalowi Evigo.pl Mikołaj Winkiel z firmy Brand24 – Kolejną opcją są działania z ambasadorami marki czyli wyłapanie z monitoringu kategorii produktowej osób które mają duży wpływ na i w mediach społecznościowych. Współpraca z takimi osobami może być nowym lub kolejnym rozwiązaniem marketingowym. Istotną możliwością jest również możliwość obserwowania swojej marki na bieżąco Szybka reakcja na potencjalny kryzys w Internecie może pozwolić uniknąć kryzysu w realnym świecie.

Autor: Konrad Dudek

 Źródło: http://evigo.us2.list-manage.com/track/click?u=912ad0be788003eb5bfc0f750&id=2db761b507&e=c4b461e002

Udostępnij: