Artykuły

Czego możemy nauczyć się od TEMU?

W niecały rok chińska platforma pobiła rekordy. Szybko stała się najczęściej pobieraną aplikacją zakupową w Stanach Zjednoczonych oraz wielu krajach Europy.

Każdego dnia Temu wysyła bezpłatnie 170 milionów zamówień. Do Europy docierają one bezpłatnie w ciągu pięciu do dwunastu dni później, co konkurencyjnemu Ali Express zajmuje od dwudziestu do czterdziestu dni. Według wypowiedzi Adriena Naeema, specjalisty ds. handlu internetowego, z udzielonej dla francuskiej „Envoyé Spécial”, w rzeczywistości jest to bardzo skomplikowana strategia. Sprzedając produkty w bardzo niskiej cenie o traci średnio 30 dolarów na każdym zamówieniu, chiński marketplace naraża się na olbrzymie starty, doskonale przewidziane w biznesplanie. Od 2023 r. platforma inwestuje więcej w reklamę na Facebooku czy Instagramie niż w Coca-Colę czy Nike – podkreśla Adrien Naeem. Po etapie wzrostu „jak już się zadomowią, zdławią konkurencję, podniosą ceny, żeby mieć opłacalny model” – prognozuje ekspert. W najbliższej przyszłości Temu nie zarabia żadnych pieniędzy i nie stanowi to problemu… bo nie musi.

Twórcą Temu jest Colin Huang, inżynier informatyk który doświadczenie zdobywał w Google w Kalifornii i rok temu postanowił podbić świat za pomocą Temu. Jego pierwszym projektem jest Pinduoduo, które koncentruje się na rynku chińskim.

W przypadku swojej nowej platformy sprzedaży internetowej miał rewolucyjny pomysł: zaangażować klientów... tak, aby wydawali więcej. Atrakcyjne gry z nagrodami , kręcenie kołem fortuny by odebrać rabat i inne sposoby angażowania powodują że użytkownicy pozostają na stronie nawet 15 minut ( Francja). Rekordzistami są użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, którzy spędzają na niej aż 23 minuty, logując się kilka razy dziennie. A przy okazji … kupują.

Wpływ na wzrost platformy ma też armia ambasadorów-wolontariuszy. Kupujący na całym świecie z radością rozpakowywali swoje paczki z nowego sklepu prezentując w social mediach ” skarby „odkryte na stronie.

Czego możemy nauczyć się od Temu:

  • Angażowanie klienta: Gry, nagrody, programy partnerskie i inne formy interakcji budują lojalność i zwiększają sprzedaż.
  • Siła marketingu szeptanego: Ambasadorzy marki mogą skutecznie promować produkt i budować pozytywny wizerunek firmy. Pomocne będą także pozytywne komentarze na temat zakupów i produktów oferowanych w naszych sklepach
  • Inwestycja w reklamę: pozwala na zbudowanie bazy klientów
  • Szybka dostawa jest ważna: Klienci oczekują szybkiego i sprawnego dostarczenia zamówień.

Opracowane na podstawie https://www.francetvinfo.fr/replay-magazine/france-2/envoye-special/video-c-est-pas-du-tout-des-rigolos-il-faut-les-prendre-tres-au-serieux-comment-la-plateforme-chinoise-temu-veut-tuer-le-marche-du-low-cost_6424108.html

Udostępnij: