ArtykułyBiuletyn 03/2016Biuletyn IPBBS

LEMON&ORANGE: ROZSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ TO PRZYSZŁOŚĆ PREZENTACJI PRODUKTU

Według szacunków Forbesa w 2016 roku rozszerzona rzeczywistość stanie się elementem mainstreamu w marketingu.
Cytowani przez magazyn eksperci wskazują, że powstanie wiele produktów podobnych do pierwszego popularnego rozwiązania wirtualnej rzeczywistości – OculusRift. Tego typu technologia ma mieć kluczowy wpływ na rozwój takich branż jak media, rozrywka i edukacja.

Według szacunków Forbesa w 2016 roku rozszerzona rzeczywistość stanie się elementem mainstreamu w marketingu.

Cytowani przez magazyn eksperci wskazują, że powstanie wiele produktów podobnych do pierwszego popularnego rozwiązania wirtualnej rzeczywistości – OculusRift. Tego typu technologia ma mieć kluczowy wpływ na rozwój takich branż jak media, rozrywka i edukacja.

Jednak czym innym jest rzeczywistość wirtualna, do której potrzebne są specjalne zestawy umożliwiające wyświetlanie alternatywnego, cyfrowego świata, a czym innym rzeczywistość rozszerzona, która pozwala nakładać informacje na istniejącą rzeczywistość, na przykład za pomocą okularów takich jak Google Glass. Według portalu Markets and Markets wartość rynku urządzeń do rozszerzania rzeczywistości ma wynosić ponad 659 milionów dolarów do 2018.

Jedną z branż, którą może odmienić technologia rozszerzonej rzeczywistość, jest handel detaliczny.

Zbudować potrzebę

– Główna potrzeba branży retail to wytworzenie lub podkreślenie potrzeby klienta, która zostanie zaspokojona poprzez zakup towaru lub usług. AR zaś z samego założenia pozwala użytkownikom na dodanie do otaczającej ich rzeczywistości dodatkowych elementów – mówi portalowi Evigo.pl Michał Góra, project manager z firmy Lemon& Orange – Zależność jest jasna. AR to wyśmienita technologia do prezentowania i promowania bardzo szerokiego wachlarzu produktów.

Wskazuje, że dzięki urządzeniom rozszerzonej rzeczywistości możliwe jest, na przykład, wirtualne przymierzenie sukienki wraz z opcją dynamicznej zmiany kolorów i fasonów – Co więcej, opisany tu prosty system można rozwinąć o prosprzedażowe opcje, jak automatyczne dobieranie dodatków, zamawianie online towarów, których nie ma na stanie czy klasyczny cross-selling w formie promocji na kolejne przedmioty. Dodatkowo system można uzupełnić o część analityczną. Nawet podstawowe, anonimowe dane pozwolą odpowiedzieć na wiele pytań. Które przedmioty są najczęściej przymierzane? Jaka jest konwersja przymierzania?Jaki kolor cieszy się największym powodzeniem, które oferty cross-sellingowe działają najskuteczniej? – pyta Michał Góra

Branża beauty rozszerza rzeczywistość

Wskazuje przy tym, że już w tej chwili firmy z branży beauty, między innymi L’Oreal Paris wykorzystują aplikacje rozszerzonej rzeczywistości do sprzedaży kosmetyków. Dzięki kamerce w telefonie użytkowniczka widzi na ekranie swoją twarz i może na nią nakładać różne kosmetyki oraz sprawdzać, jak na niej wyglądają.

– Dobrze wykorzystany AR w branży retail do przede wszystkim pro-sprzedażowy efekt lepszej prezentacji produktu. Lepszej, czyli wygodniejszej i szybszej, a w skrajnym wypadku także bez wychodzenia z domu – wskazuje Michał Góra – AR pozwala na skuteczność prezentacji produktu,jakiej klasyczny przekaz reklamowy nigdy nie osiągnie – podsumowuje.

Autor: Konrad Budek 22/03/2016 Technologie

Źródło: http://evigo.pl/15920-lemonorange-rozszerzona-rzeczywistosc-to-przyszlosc-prezentacji-produktu/?mc_cid=234e5a8f6b&mc_eid=c4b461e002

Udostępnij: