AktualnościBiuletyn 12/2019

Producent artykułów biurowych Rapesco ma zaszczyt dołączyć do grona członków IPBBS

Rapesco to firma z dużym doświadczeniem. Powstała w 1957 roku w Anglii i obecnie działa w ponad 100 krajach na świecie. Rapesco, jako jedna z wiodących marek w Europie, wciąż rozszerza swój zasięg na coraz to nowe rynki. Obecny rozwój firmy jest szczególnie widoczny poza granicami Wielkiej Brytanii i jest osiągany dzięki kombinacji nowych account managerów, silnej propozycji nowych produktów jak również wiodącemu digital content. Dodatkowo, Rapesco wybiega poza tradycyjne kategorie artykułów biurowych rozpowszechniając mniej znane produkty wyróżniające się na rynku. Obecnie posiada w ofercie ponad 500 produktów w pięciu kategoriach.

Rapesco niewątpliwie wyróżnia się produktami EKO. Bazując na ostatnich intensywnych pracach nad nowościami, producent w pełni odświeża swój asortyment przyjazny środowisku zaczynając od produktów z kategorii archiwizacji dokumentów. Szeroka gama rozwiązań EKO jest coraz częściej rozpoznawana przez ostatecznych odbiorców. Mając ten fakt na uwadze, Rapesco planuje zredukować użycie jednorazowego plastiku w ponad 50% opakowań do końca 2020 roku. Dodatkowo firma zaczęła zastępować foliowe wkładki, chroniące produkty podczas podróży poprzez łańcuch dostaw, papierowymi pochodzącymi z recyklingu.

Rapesco również wprowadza produkty, które ułatwiają pracę zdalną. Ten rosnący trend determinuje zapotrzebowanie na takie artykuły jak np. teczki harmonijkowe mieszczące nie tylko dokumenty ale także akcesoria biurowe. Przykładem są tu teczki harmonijkowe Supafile, które  zostały wyprodukowane w 2018 roku najpierw w wersji A4, a  na początku 2019 roku, kierując się sugestiami klientów, w rozmiarze A4+. Obecnie Supafile są bardzo popularne w całej Europie i używają ich zarówno firmy jak i klienci indywidualni.

Właściciel i Dyrektor Generalny Rapesco David James komentuje: “W pełni angażujemy się w rozszerzanie naszego asortymentu o produkty, które zarówno sprawdzają się w kanałach B2B jak i B2C. Dobrymi przykładami na to są nasze Supafile i artykuły EKO. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że ta strategia przynosi porządane rezultaty i korzyści naszym dystrybutorom.”

Główną siłą napędową rozwoju wszystkich nowych produktów Rapesco jest pomoc sprzedawcom w rozwijaniu tradycyjnych kategorii, których w przeciwnym razie sprzedaż podupada. Nadrzędnym celem jest wzbudzenie zainteresowania konsumentów i zwiększenie możliwości sprzedaży dla partnerów handlowych. Niedawnym tego przykładem jest wprowadzenie zszywaczy i klejów zasilanych baterią litową i ładowanych kablem USB. Produkty te są szczególnie popularne w kanale edukacyjnym.

Po osiągnięciu silnego wzrostu przychodów w 2017/2018 roku Rapesco zanotowało ponownie 9.2% wzrost sprzedaży rok do roku do 31 maja 2019. Swój sukces firma przypisuje “nowym innowacyjnym produktom EKO jak i rosnącym zapotrzebowaniem na produkty Rapesco na rynkach europejskich, na których partnerzy Rapesco są kluczowymi elementami tego sukcesu.”

Katalog Rapesco na 2020 rok jest dostępny na https://rapesco.com/catalogue/

 

Udostępnij: