AktualnościArtykułyBiuletyn 06/2022

Seria webinariów na temat Marketplace – jak zarabiać na możliwościach rynku online

Rozpoczął się pięcioczęściowy cyklu seminariów internetowych Deep Dive poświęconych strategii rozwoju Twojej firmy na platformach rynkowych.

Sesje – odbyły się 8 czerwca, 23 czerwca, następne  będą 29 września, 27 października i 23 listopada 2022 r. – współprowadzącym jest specjalista OPI i TFE.Agency. Będą również wkłady kilku szybko rozwijających się graczy na rynku europejskim, takich jak OnBuy i Conrad.

Jednym z tematów programu będzie to, jak zmniejszyć zależność od Amazona i wykorzystać możliwości szerszego kanału rynkowego. Chociaż Amazon ma znaczący 25% udział w europejskim rynku szacowanym na ponad 200 miliardów euro (215 miliardów dolarów), jego udział w rzeczywistości spada.

Jak mówi dyrektor zarządzający TFE.Agency Bob Boekema, nie dzieje się tak dlatego, że sprzedaż Amazona spada. Wręcz przeciwnie, ale cały kanał rozwija się w jeszcze szybszym tempie, pozostawiając 75% stosunkowo niewykorzystanych okazji do pościgu.

„Pozycja Amazona na rynku różni się znacznie w zależności od rynku”, zauważa. „Pomimo, że dominuje w Wielkiej Brytanii i Niemczech, jest to „mała gra” w krajach takich jak Szwecja, Polska i Benelux, zwłaszcza w porównaniu z lokalnymi liderami”.

Kontynuuje: „Długoterminowy wzrost rynków był – i będzie – dwucyfrowy. Co więcej, rośnie liczba rynków B2B i inicjatyw, takich jak rynki zamówień”.

Chris Exner, dyrektor handlowy OPI, dodaje: „Wiele firm w coraz większym stopniu uzależniło się od Amazona i będzie szukało strategii dywersyfikacji i odkrywania nowych kanałów sprzedaży. To zupełnie inny sposób sprzedaży niż marketingu i jestem zdumiony, jak wiele jest do rozważenia, nauczenia się i zrobienia. Ta wnikliwa, pięcioczęściowa seria mistrzowska to doskonały sposób na rozpoczęcie tej podróży w znaczący sposób”.

Szczegóły https://www.opi.net/eventer/opi-webinars-deep-dive-how-to-monetise-the-online-marketplace-opportunity/edate/2022-06-08/

Udostępnij: