ArtykułyBiuletyn 01/2017Biuletyn IPBBS

SIECI HANDLOWE ZYSKAŁY NOWE NARZĘDZIE DO ZARZĄDZANIA ZWROTAMI E-ZAKUPÓW

Szybkie, tanie i wygodne zwroty są dziś elementem, który stanowi o przewadze konkurencyjnej sklepów internetowych – wskazują eksperci.

Szybkie, tanie i wygodne zwroty są dziś elementem, który stanowi o przewadze konkurencyjnej sklepów internetowych – wskazują eksperci.

Firma DPD udostępniła swoim klientom rozwiązanie online ułatwiające konsumentom odesłanie towaru zakupionego w internecie. Odbiorca przesyłki ma możliwość łatwego i szybkiego zamówienia kuriera, który zrealizuje zwrot. Link do strony internetowej obsługującej zwroty przekazywany jest przez e-sklep w specjalnej komunikacji.

Ważny element rynkowej walki

Zgodnie z dyrektywą unijną wzmacniającą prawa konsumenta, która obowiązuje w Polsce od 25 grudnia 2014 r., konsumenci mają możliwość zwrotu towaru zakupionego w internecie bez podawania przyczyn w ciągu dwóch tygodni od daty jego otrzymania. Od wprowadzenia nowych przepisów liczba zwrotów w e-commerce systematycznie wzrasta.

– Konsumenci coraz chętniej korzystają ze swoich praw. Szybkie, tanie i wygodne zwroty są dziś elementem, który stanowi o przewadze konkurencyjnej sklepów internetowych. Dlatego postanowiliśmy opracować narzędzie, które ułatwi zwroty zarówno e-sklepom, jak i konsumentom – mówi Rafał Nawłoka, prezes Zarządu DPD Polska.

Budowa lojalności klientów

Narzędzie internetowe służące do dokonywania zwrotów udostępniane jest na życzenie klientom DPD Polska prowadzącym działalność handlową za pośrednictwem e-sklepów. Konsument, który skorzysta z oferty takiego e-sklepu i zdecyduje się na odesłanie towaru, może w łatwy sposób przeprowadzić procedurę zwrotu. Po kliknięciu w otrzymany od nadawcy link, odbiorca przechodzi do formularza, wprowadza swoje dane oraz inne informacje niezbędne do zamówienia kuriera po odbiór zwracanej przesyłki. W najbliższym czasie zwracaną przesyłkę będzie można także nadać w jednym z punktów DPD Pickup, których aktualnie jest w Polsce już 1200.

– Wystarczy, że odbiorca kliknie w otrzymany ze sklepu internetowego link, by zamówić kuriera. Ten odeśle paczkę do nadawcy. Wygoda w korzystaniu z prawa do zwrotu towaru to jeden z czynników wpływających na przyszłość e-commerce, gdyż konsumenci rozszerzają swoje oczekiwania dotyczące zakupów w internecie. Jak pokazują doświadczenia e-sklepów, sprawna i bezproblemowa obsługa zamówień i zwrotów pozwala zwiększyć lojalność dotychczasowych klientów i pozyskać nowych – zaznacza Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.

Autor Łukasz Izakowski
Źródło: https://retailnet.pl

Udostępnij: