WALMART KUPUJE JET.COM POZYCJA AMAZON ZAGROŻONA?
Kwota transakcji wynosiła 4,3 mld dolarów. Wamart nie ukrywa, że transakcja wpisuje się w rywalizację z Amazonem.
Mark Role, prezes Jet.com dołączy do Walmartu jako członek zarządu. Pojawiły się plotki, że dotychczasowy dyrektor ds. e-commerce Neil Ashe zostanie zwolniony, aby ustąpić stanowiska Role’owi.
Kwota transakcji wynosiła 4,3 mld dolarów. Wamart nie ukrywa, że transakcja wpisuje się w rywalizację z Amazonem.
Mark Role, prezes Jet.com dołączy do Walmartu jako członek zarządu. Pojawiły się plotki, że dotychczasowy dyrektor ds. e-commerce Neil Ashe zostanie zwolniony, aby ustąpić stanowiska Role’owi.
Mimo wysiłków, Walmart, który zarządza 11 tysiącami sklepów na całym świecie, wciąż ma problemy z dogonieniem Amazon. Sprzedaż giganta ze Seattle była ponad 7 razy wyższa niż Walmartu.
– Dzięki tej transakcji w Walmart wstąpi nowy duch przedsiębiorczości – uważa DougMcMillon, prezes Walmartu – Prawdziwymi zwycięzcami będą nasi klienci. Dzięki unikatowej wiedzy obu firm Walmart skuteczniej osiągnie swoje cele a Jet.com będzie rozwijał się znacznie szybciej.
Aplikacja drogą w e-commerce
W ramach rywalizacji z AmazonemWalmart rozwija swoją aplikację mobilną. Gigant zamierza promować możliwość mobilnego porównywania cen w swojej aplikacji.
Obecnie jest to jedyny retailer, który pozwala klientom łatwo znaleźć najatrakcyjniejszą cenę konkretnego produktu. Wprowadzenie tej możliwości do aplikacji pozwala budować lojalność klientów oraz zachęcać kolejne osoby do pobrania i zainstalowania aplikacji. Usługa będzie testowana w 500 wybranych sklepach, z których znikną ulotki konkurencji, które do tej pory były głównym narzędziem wyszukiwania najniższej ceny. W tych lokalizacjach użycie aplikacji będzie jedyną możliwością uzyskania zwrotu różnicy w cenie.
Dobry klient to wierny klient
– Walmart już zrozumiał, że najwierniejszy konsument to właśnie użytkownik aplikacji mobilnej – wskazuje Maya Mikhailov, współzałożyciel firmy GPShopper – Zauważy to coraz więcej retailerów, którzy będą dzięki aplikacjom zwiększać roczny przychód od najwierniejszych klientów.
Aplikacja przetwarza wgrany paragon. Jeśli w którymś z konkurencyjnych sklepów konkretny towar dostępny będzie w niższej cenie, różnica zostanie zwrócona na kartę lojalnościową Walmartecard.
Źródło: www.evigo.pl
Autor: Konrad Budek