Artykuły

TikTok Shop: nowa funkcja platformy społecznościowej umożliwiająca sprzedaż produktów (wyłącznie w USA)

TikTok, jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, wkroczyła na rynek e-commerce.  W TikTok Shop klienci kupią m.in. produkty, które wyświetlą im się na filmikach.

TikTok Shop to rodzaj platformy e-commerce,  bezpośrednio połączonej z aplikacją.  Daje to możliwość prezentacji produktów do sprzedaży, a klientom skraca ścieżkę zakupową, gdyż produkty można pozyskać bez konieczności przekierowania użytkownika na inną stronę. 

TikTok Shop dba o marketing i umożliwia sprzedawcom dostęp do potrzebnych w promocji narzędzi. Partnerzy będą mieli dostęp również do danych analitycznych.

TikTok ma podpowiadać użytkownikom, gdzie mogą zakupić produkty, które wyświetlają się na filmikach w aplikacji. W planach jest także rozwinięcie funkcji live shopping. 

TikTok odpowiada za transakcje, oferując bezpieczne płatności czy za logistykę. W ramach usługi Fulfilled by TikTok, platforma zajmie się magazynowaniem oraz wysyłką produktów oferowanych przez sprzedawców. 

Perspektywy rozwoju TikTok Shop

TikTok Shop ma potencjał, aby stać się poważnym graczem na rynku e-commerce. Platforma ma dużą bazę użytkowników, którzy są aktywni i zaangażowani.

Obecnie zasięg TikTok Shop jest dostępny wyłącznie w USA. Czy wraz z rozszerzaniem dostępności na kolejne rynki, platforma ma szansę na znaczący wzrost.? Czy przyjmie się także na polskim rynku?

Czas pokaże.

Na podstawie: Nowy Marketing

Udostępnij: